• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי לגליל הוכרה לצרכי התמחות

בית החולים מסר, כי ההכרה הוענקה במהלך ביקור של המועצה המדעית של הר"י ביחידה; מנהל היחידה ד"ר זאב סוניס: "צברנו ניסיון רב בטיפול בילדים סורים פצועים"

יחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי לגליל בנהרייה (צילום: המרכז הרפואי לגליל)

ועדה של המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית, שקיימה בסוף השבוע שעבר ביקור במרכז הרפואי לגליל בנהרייה, הודיעה במהלך הביקור כי היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים מוכרת לצורכי התמחות. היחידה פועלת בעשרים השנים האחרונות בניהולו של ד"ר זאב סוניס.

ד"ר זאב סוניס (צילום: המרכז הרפואי לגליל)

בית החולים מסר, כי חברי הוועדה מסרו שהיחידה עומדת בתנאים לקבלת הכרה להענקת התמחות-על למומחים ברפואת ילדים, למרדימים ועוד. לדברי בית החולים, זו כרגע המחלקה היחידה מסוגה שזכתה להכרה במקצוע הזה בבית חולים בפריפריה.

ד"ר סוניס אמר בתגובה, כי "כמרכז הרפואי הגדול בגליל אנחנו מעניקים טיפול לתושבי אזור נרחב ונותנים מענה לפגיעות טראומה קשות אצל ילדים ותינוקות. לאורך השנים, צברה היחידה ניסיון רב בטיפול בפצועים מאירועים רבי נפגעים, ממלחמת לבנון השנייה ומאז 2013 גם בטיפול בילדים הפצועים ממלחמת האזרחים בסוריה".

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי, אמר: "מדובר בבשורה חשובה למרכז הרפואי ולקהילה שאותה אנו משרתים. האפשרות שתינתן כעת לרופאים להתמחות ביחידה צפויה להוסיף נדבך חשוב להתפתחותה וכן למערך רפואת הילדים במרכז הרפואי. אנחנו רואים עצמנו 'קו רפואה' קדמי של מדינת ישראל בצפון הארץ, 10 קילומטרים בלבד מגבול לבנון".

במרכז הרפואי לגליל יש 722 מיטות אשפוז בתקן. לדברי בית החולים, הוא משרת כ-600 אלף איש באופן ישיר ועוד כ-600 אלף איש בשירותים כירורגיים ייחודיים. בנוסף הוא נוטל חלק בפעילות הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל. בית החולים מסר, כי כ-60% מהסטודנטים מגיעים למחלקות ויחידות המרכז הרפואי בנהרייה. חלק נכבד מהמנהלים והרופאים הבכירים במחלקות המרכז הרפואי, נמנים על הצוות האקדמי בפקולטה.

נושאים קשורים:  חדשות,  הכרה,  מועצה מדעית,  התמחות,  הר"י,  המרכז הרפואי לגליל בנהריה
תגובות