• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ב-73% ממקרי התקיפה המינית היה חשד למעורבות סם אונס

כך על פי נתוני מרכז נטע לנפגעי תקיפה מינית באיכילוב. ב-64% מהתלונות (14 מקרים) הייתה היכרות מוקדמת עם התוקף ורק ב-23% (5 מקרים) הוגשה תלונה למשטרה. האחראי על "נטע": המספרים במציאות גבוהים בעשרות מונים

סם האונס במשקה (צילום: אילוסטרציה)
סם האונס במשקה (צילום: אילוסטרציה)

המרכז הרפואי איכילוב מפרסם נתונים ראשונים משלושה חודשי פעילות של מרכז ״נטע״ לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, בבית החולים לרפואה דחופה: סה״כ הגיעו לקבלת טיפול ראשוני 22 מטופלים, מהם 19 נשים ו-3 גברים. חמישה משתייכים לקהילה הגאה: שני גברים ושלוש נשים טרנסג׳נדריות. 14 מקרים אירעו בקרב גילאי 18-30. מתוכם, 6 חיילים בשירות סדיר, 7 מקרים בגילאים 30-50 ומקרה אחד בטווח הגילאים 50-70.

ב-64% מהתלונות (14 מקרים) הייתה היכרות מוקדמת עם התוקף ורק -23% (5 מקרים) החליטו להגיש תלונה למשטרה. על פי הנתונים, ב-73% ממקרי התקיפה המינית היה חשד למעורבות של סם אונס.

מתן ליבוביץ', עובד סוציאלי אחראי על המרכז האקוטי ׳נטע׳ באיכילוב ומרכז תחום אלימות מינית אמר כי: ״למרות המגמה המבורכת של פתיחת מרכזים אקוטיים נוספים והצפת נושא האלימות המינית בשיח החברתי, הנתונים המפורסמים על ידינו היום עודם רחוקים מלשקף את המציאות היומיומית בה שיעור הפגיעות בנשים, גברים ילדות וילדים גבוה בעשרות מונים ונותר מושתק ולא מדווח. אנו מקווים כי שינוי החוק המאפשר התערבות אקוטית לצורך איסוף ראייתי ללא תלות בהגשת תלונה במשטרה, יגביר את ההיענות לטיפול רפואי ולהתערבות פסיכוסוציאלית כחלק מהשירותים הניתנים במרכזים האקוטיים".

ליבוביץ' הוסיף, כי "השימוש בחומרים פסיכואקטיביים נפוץ גם בפגיעות מיניות בין גברים וככלל - אל לנו להניח את האחריות לביטחונן ולביטחונם של הנפגעות והנפגעים בידם בלבד אלא לפעול לשינוי חברתי, חינוך מיני והגברת האכיפה.״

נושאים קשורים:  חדשות,  נטע,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  מתן ליבוביץ,  נפגעי תקיפה מינית,  "סם אונס"
תגובות