• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

מספר המאושפזים החיוביים לנגיף השפעת הוכפל בשבוע האחרון

בנוסף: עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV | רק 14.4% מבין כלל מבוטחי קופות החולים חוסנו עד כה כנגד שפעת

חיסון (צילום: פלאש 90)

משרד הבריאות פרסם בסוף השבוע (ה') את נתוני הסיכום השבועי של נגיף השפעת וה-RSV בישראל, לפיהם מספר המאושפזים החיוביים לנגיף השפעת הוכפל בשבוע האחרון. בנוסף ניכרת עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV.

על פי הנתונים, מתחילת חודש אוקטובר 2022 ועד ליום שבת (26.11.22), דווחו 569 מאושפזים עם אימות מעבדתי לשפעת, מתוכם 206 מאושפזים בשבוע האחרון. מדובר על עלייה של כ-50% במספר האנשים המאושפזים עם שפעת ביחס לשבוע שעבר.

על סמך נתונים הנאספים ומנותחים על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, ניכרת גם עלייה משמעותית בתחלואה עקב נגיף ה-RSV. מתחילת חודש אוקטובר 2022 ועד ליום שבת (26.11.22), דווחו 455 מאושפזים עם אימות מעבדתי ל-RSV, מתוכם 163 מאושפזים בשבוע האחרון. בשבוע המקביל בעונה הקודמת דווחו על ידי בתי החולים הכלליים בישראל 90 מאושפזים עם אימות מעבדתי לנגיף ה-RSV.

נגיף ה-RSV גורם לתחלואה נשימתית במיוחד בתינוקות ובפעוטות מתחת לגיל שנתיים, שבהם היא מתבטאת במחלת הברונכיוליטיס. התחלואה מתרחשת בדרך כלל בעונות הסתיו והחורף.

על פי הנתונים, נכון ליום ג' (29.11.22), חוסנו 14.4% מכלל מבוטחי קופות החולים בישראל לעומת 15.4% שהתחסנו בתקופה המקבילה בשנה שעברה. בקרב בני 65 שנים ומעלה חוסנו לשפעת 51.9%; בקרב 64-55 שנים – 22.3%; 12-5 שנים – 10.4%; ובקרב בני פחות מחמש שנים – 8.3%.

ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, פנתה במכתב למנהלי בתי החולים וראשי האגפים הרפואיים בקופות החולים והתריעה כי חלה עלייה משמעותית בתחלואה בשפעת וכי יש להיערך בהתאם לטיפול באנשים בקבוצות סיכון.

משרד הבריאות קורא לציבור להתחסן כנגד שפעת, בדגש על אנשים בני 65 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון. המשרד מזכיר שהחיסון לשפעת מפחית את הסיכון לתחלואה ובתנאי שהחיסון ניתן לפחות שבועיים לפני החשיפה למחלה. החיסון מומלץ מגיל שישה חודשים ומעלה.

רוב נגיפי השפעת שזוהו עד כה בישראל שייכים לסוג A ומיעוטם לסוג B. במעבדה המרכזית לנגיפים זוהו בקרב חולים עם שפעת מסוג A – שני תת סוגים: תת סוג A/H1 ותת סוג A/H3. בתרכיב החיסון נגד שפעת הניתן בישראל כלולים שני תת הסוגים הללו של שפעת A ושתי שושלות של שפעת B.

החיסון מיוצר על בסיס תחזית של ארגון הבריאות העולמי שקובע מהם הזנים הצפויים באותה שנה. במשרד הבריאות מציינים כי חשוב להתחסן גם אם הזנים הנכללים בחיסון השנה זהים לאלה שהיו בחיסון של השנה הקודמת. רמת הנוגדנים נגד זני התרכיב מתחילה לדעוך כשישה חודשים לאחר החיסון, עם שונות מסוימת לפי חיסון וקבוצת גיל.

נושאים קשורים:  שפעת,  RSV,  חיסונים,  חיסון לשפעת,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
09.12.2022, 15:32

זוכרים את זה שאמרנו שהציבור יאבד אמון במערכת בגלל ״חיסון הקורונה שנחקר ונמצא יעיל ובטוח״ עד שהסתבר שאינו יעיל וגם אינו בטוח?
אז זה זה!
בהצלחה משרד הבריאות בשיקום התדמית אם אי פעם בכלל תצליחו. תחזרו למדע ולמחקר, עזבו את אולפני החדשות והזוהר שבפרסום…