• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

משרד הבריאות יצא בקמפיין תקשורתי חדש נגד תעשיית המזון המעובד לילדים

הפעם על המוקד: פריטי מזון לילדים כמו דגני בוקר, שניצלונים, משקאות קלים ופסטרמה | חברות מזון שונות החלו מיד להפעיל לחצים להסרת הקמפיין

אריזות דגני בוקר. אילוסטרציה

משרד הבריאות הודיע אתמול (ג') על קמפיין נוסף נגד תעשיית המזון המעובד. הפעם על המוקד: פריטי מזון לילדים כמו דגני בוקר, שניצלונים, משקאות קלים ופסטרמה. הקמפיין ההסברתי החדש, הנושא את הסלוגן "מזון מעובד שמים בצד״, עלה בערוצי הטלוויזיה וברשתות החברתיות. בהפקתו הושקעו מעל שני מיליון שקל. אין בו התייחסות למותגים ספציפיים.

כמה שעות לאחר שהקמפיין הושק, החלו חברות מזון שונות להפעיל לחצים כדי להסירו.

הקמפיין נעשה יחד עם התכנית הלאומית ״אפשריבריא״ שהיא התכנית
הלאומית לחיים פעילים ובריאים. במשרד הבריאות מדגישים כי הקמפיין הוא חלק משורה רחבה של פעילות גם במערכת החינוך וברשויות המקומיות להעלאת המודעות לתזונה נכונה.

סרטון ההסברה הנוכחי עלה אחרי כמעט שלוש שנים מהקמפיין הקודם בנושא המזון שבו הותקפו מותגים כגון קוקה קולה, בייגלה, ביסלי ובמבה. כל זאת במסגרת המאמץ ההסברתי לצמצם בצריכת סוכר ומלח. הקמפיין הקודם נעצר בעקבות לחץ שהופעל על משרד הבריאות מצד אחת מיצרניות המזון הגדולה ולוביסטים ששכרה לשם כך.

שני הקמפיינים הם במסגרת ניסיון משרד הבריאות לקדם מלחמה נגד מה שנחשב למזון מזיק. בתחילת השנה הבאה ייכנס לתוקף החוק לסימון המוצרים ולפיו תהיה חובה לסמן על האריזות, במדבקות אזהרה בצבע אדום, מוצרי מזון החורגים מרמות הסוכר, הנתרן והשומן הרווי המומלצות. כמו כן ינסה משרד הבריאות בכנסת הבאה לחדש את המהלך להגבלת פרסום מוצרי מזון המוגדרים כמזיקים לבריאות ילדים ונוער – וזאת באמצעות חקיקה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: ״אנחנו מחויבים לשינוי התזונתי - התחלנו את הקדנציה בסימון מזון ואנחנו ממשיכים בכל האמצעים העומדים לרשותנו ליצירת שינוי. תזונה נכונה במיוחד בקרב הדור הצעיר היא קריטית עבור הבריאות של כולנו״.

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, הוסיף: ״הבסיס לבריאות הוא אורח חיים בריא ותזונה נכונה. אני פועלים להקניית ערכים ולמידה של הרגלים נכונים ומודעות של כלל הציבור כולו, אנחנו רואים בכך ערך ותרומה רבה להמשך השיח הציבורי בנושא״.

עינב שימרון, סמנכלית הסברה וקשרי חוץ במשרד הבריאות, ציינה:
״אנחנו נחושים לקדם את השיח הציבורי בנושא צריכת מזון בריא בקרב כל רבדי האוכלוסיה. הקמפיין עוסק בנקודת המפגש הקריטית של הציבור עם רכישת מוצרי המזון בסופר. יש לנו אחריות על מוצרי המזון שאנחנו מכניסים לעגלת הקניות, אחריות למוצרים שאנו מכניסים הביתה, למוצרים שאנחנו מכניסים לגוף שלנו ולגוף של הילדים שלנו״.

נושאים קשורים:  מזון תעשייתי,  מזון מעובד,  קמפיין,  משרד הבריאות,  חברות מזון,  סימון מוצרי מזון,  חדשות
תגובות
13.02.2019, 17:43

מידע נוסף ,המלצות ומתכונים באתר התכנית הלאומית אפשריבריא - לאתר אפשריבריא ששינה פניו ומוקדש רובו ככולו לנושא

מוזמנים להיכנס קודם כל לעמוד הבית: http://www.efsharibari.gov.il

עמוד ראשי לקמפיין: http://www.efsharibari.gov.il/processed101

#שדרוג_אפשריבריא: http://www.efsharibari.gov.il/processed102

שאלות ותשובות: http://www.efsharibari.gov.il/processed103

עמוד מתכונים: http://www.efsharibari.gov.il/processed105

רשימת קניות: http://www.efsharibari.gov.il/processed10