• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

"העמק": ניתוח מציל חיים לתינוקת בת 3 ימים שנולדה עם מום סרעפתי

התינוקת נולדה עם מום של בקע סרעפתי הגורם לקשיי נשימה ולחסימת מעיים ולא יכלה לאכול או לנשום בכוחות עצמה | הניתוח עבר בהצלחה וללא סיבוכים

ד"ר קלרי פלסר-פיש, מנהלת מחלקת פגים ומחלקות ילודים וד"ר מרק ארקוביץ', מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים ב"העמק". "החזרנו את המעיים למקומם בחלל הבטן וסגרנו את החור שנוצר בסרעפת". צילום: דוברות ביה"ח

ניתוח להצלת חייה של תינוקת בת שלושה ימים בוצע בשבוע האחרון במרכז הרפואי העמק בעפולה. התינוקת סבלה ממום של בקע סרעפתי ולא יכלה לאכול או לנשום בכוחות עצמה.

התינוקת נולדה באחד מבתי החולים בנצרת והועברה מיד אל המרכז הרפואי העמק לטיפול משולב של צוות הפגייה וצוות המחלקה לכירורגיה של ילדים. הניתוח עבר בהצלחה והתינוקת שוחררה מהפגייה כשהיא בריאה לחלוטין.

לדברי ד"ר מרק ארקוביץ', מנהל המחלקה לכירורגיה של ילדים במרכז הרפואי העמק: "קיבלנו את התינוקת מבית חולים בנצרת כשהיא סובלת ממום של בקע סרעפתי. מדובר במום עוברי יחסית נדיר ולעתים מצטרפות אליו בעיות נוספות בלב או בריאות. ביצענו את הבירור הנדרש כדי לוודא שהתינוקת לא סובלת ממצבים רפואיים נוספים שמחייבים התערבות, וביצענו ניתוח מציל חיים לתיקון המום כשהיא בת שלושה ימים".

ד"ר ארקוביץ', מומחה בינלאומי לניתוחים של מומים מולדים בתינוקות וילדים, ממשיך ומסביר: "פגם בהתפתחות הסרעפת גורם לכך שהקיבה כולה נמצאת בחלל החזה במקום בחלל הבטן ולוחצת על הלב והריאות. מצב זה מסכן חיים משום שהוא גורם לקשיי נשימה ולחסימת מעיים, והתינוקת לא יכלה לאכול או לנשום בכוחות עצמה.

"בניתוח החזרנו את המעיים למקומם בחלל הבטן וסגרנו את החור שנוצר בסרעפת. הניתוח עבר בהצלחה וללא סיבוכים. הודות לטיפולם המסור של צוות הפגייה, התינוקת החלה לנשום בכוחות עצמה יומיים לאחר הניתוח ולאכול בכוחות עצמה שלושה ימים אחריו", סיכם ד"ר ארקוביץ'.

ד"ר קלרי פלסר-פיש, מנהלת מחלקת פגים ומחלקות ילודים: "התינוקת הגיעה אלינו אחרי שאובחנה עם מום מולד בסרעפת, עם קושי בנשימה, במצב שבו אם לא מטפלים בזמן, הגוף אינו מסוגל לספק חמצן לאיברים השונים. לכן היה חשוב להתחיל טיפול בהקדם האפשרי, לייצב את מצבה ולאפשר לה לעבור ניתוח לתיקון המום. היא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ לילוד שבפגיה לפני הניתוח ועד שהתייצבה ושוחררה.

"ההורים קיבלו הסבר ותמיכה על ידי הצוותים המעורבים בכל שלב. שיתוף הפעולה בין מחלקת פגים למחלקה לכירורגיית ילדים וצוות חדר ניתוח הוא סוד ההצלחה לטובת פגים וילודים הזקוקים לטיפולים מורכבים אלה. התינוקת שוחררה בריאה הביתה ותמשיך מעקבים חיוניים". סיכמה ד"ר קלרי.

נושאים קשורים:  מום מולד,  ניתוח מציל חיים,  חדשות,  בית החולים העמק,  ד"ר מרק ארקוביץ',  ד"ר קלרי פלסר-פיש
תגובות
26.02.2024, 00:43

אף מילה על המרדימים? ניתוח זה הינו אתגר למרדים ומשום מה לא מתייחסים לכך בפירסום שיצא מדוברות בית החולים. הגיע זמן שיחשפו גם את עבודת המרדים ובמיוחד בניתוח כזה.

אנונימי/ת
26.02.2024, 21:29

בסורוקה יש יחסית הרבה… אף פעם לא כבתו על זה