• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ה-WHO: שינויי האקלים פוגעים בבריאות נשים הרות וילדים

דו"ח שפורסם לקראת ועידת האומות המאוחדות השנתית לשינויי אקלים מעיד: השפעות אירועי האקלים על בריאות האם והילד הוזנחו, דווחו והוערכו בחסר

אישה בהריון. אילוסטרציה

נשים הרות, תינוקות וילדים מתמודדים עם סיכוני בריאות קיצוניים כתוצאה מאסונות אקלים. כך נכתב בקריאה לפעולה שפורסמה על ידי סוכנויות האו"ם יוניצ"ף, ארגון הבריאות העולמי, ואונפ"א (UNFPA) אתמול (ג') לקראת ועידת האומות המאוחדות השנתית לשינוי אקלים (COP28), שתתכנס השנה בסוף החודש בדובאי.

"שנת 2023 אופיינה בסדרה של אסונות אקלים מכאיבים. שריפות יער, שטפונות, גלי חום ובצורות שגרמו לעקירת בתים, לחיסול יבולים ולמותם של בעלי חיים, תוך החמרת זיהום אוויר. עולם מתחמם גורם להתפשטותן של מחלות קטלניות כמו כולרה, מלריה וקדחת דנגי, עם השלכות קשות במיוחד עבור נשים בהריון וילדים, שעבורם זיהומים אלה יכולים להיות חמורים במיוחד", נכתב בפרסום של ארגון הבריאות העולמי.

מחקרים מראים שהנזק יכול להתחיל כבר ברחם, מה שמוביל לסיבוכים בהריון, ללידה מוקדמת, למשקל לידה נמוך ולמוות עוברי. עבור ילדים, ההשלכות יכולות להימשך כל החיים, להשפיע על התפתחות גופם ומוחם ככל שהם גדלים.

על פי המסמך "הגנה על בריאות האם, התינוק והילד מהשפעות שינוי האקלים", השפעות אירועי האקלים על בריאות האם והילד הוזנחו, דווחו והוערכו בחסר. המסמך מדגיש שמעט מאוד מדינות התייחסו בתכניות ההתמודדות שלהן עם שינוי האקלים לבריאות האם או הילד ותיארו זאת כ"השמטה בולטת וסמלית לתשומת הלב הלא מספקת לצורכיהם של נשים, תינוקות וילדים בשיח על שינוי האקלים".

דו"ח של הפאנל הבין-ממשלתי לשינויי האקלים (IPCC) של האו"ם קבע כי יש להפחית את פליטת גזי החממה ב-43% עד 2030 על מנת שעליית הטמפרטורה תישאר בגבולות 1.5 מעלות צלזיוס עד סוף המאה הזו כדי למנוע תופעות חמורות של שינויי האקלים.

הקריאה לפעולה עוסקת בשבעה צעדים דחופים לטיפול בסיכונים ההולכים וגוברים ובין השאר מציינת שיש להפחית בפליטות גזי חממה, לצד הכללה ספציפית של צורכי נשים בהריון, תינוקות וילדים במדיניות הקשורה לאקלים ולאסונות. הסוכנויות קוראות גם למחקר נוסף כדי להבין טוב יותר את השפעות שינוי האקלים על בריאות האם והילד.

"כדי למצוא פתרונות אקלים המכירים בצורכי הבריאות הייחודיים של נשים ובנות, אנו חייבים להתחיל בשאילת השאלות הנכונות", אמרה דיאן קייטה, סגנית המנהל הכללי לתכניות של אונפ"א, סוכנות הבריאות לרבייה ומין של האו"ם. "פתרונות האקלים הגלובליים חייבים לתמוך ולא להקריב שוויון מגדרי".

נושאים קשורים:  שינויי אקלים,  בריאות האישה,  ילדים,  בריאות הציבור,  חדשות,  התחממות גלובלית
תגובות

כבר שמענו ששינוי האקלים יותר מסוכן מחמאס. לדעתי הנושא יותר חשוב למה עדיין ישראל נמצא בWHO אחרי שהם השפילו אותנו ברגעים הקשים ביותר.

מזמין לקרוא מאמרים של פרופ יונתן דובי בנושא ״משבר האקלים״ ולגבש דעה בדרך של EBM.
אין משבר ומעבר לאינטרסים של אנשי עסקים לשווק משבר לצורכי רווח, עולם כמנהגו נוהג.
אין איום אמיתי לנשות העולם.

ושכחתי מזהות המפרסם… יוניציף who ופושעים מסוגו.
גם אם זה היה נכון כל סיפור ה״משבר אקלים״ עדיין עדיף עוד מעלה ופחות חמאס ותמיכה בטרור.
אירגוני בושה. ובהזדמנות זו קורא לכל הרופאים לקרוא למשרד הבריאות ומדינת ישראל לפרוש מיידית מארגוני הפשיעה האלו.

27.11.2023, 12:45

כת האקלים מבקשת להחזיר את האנושות לתקופה הפרה-תעשייתית. מי שיסבול מכך יותר מכל הם העניים כולל הנשים בניהם.