חדשות

חדש: דסק לניהול תלונות על אירועי אלימות במערכת הבריאות

בדסק במשרד הבריאות ירוכזו אירועי האלימות, ינוהל מעקב פרטני אחרי הטיפול, כתבי האישום נגד מעורבים והליכים משפטיים | מקרה נוסף של תקיפת מאבטחים השבוע – הפעם בביה"ח ברזילי

אלימות כלפי צוות רפואי. אילוסטרציה

משרד הבריאות החל בהפעלת דסק לניהול תלונות על אירועי אלימות במערכת הבריאות. בדסק ירוכזו אירועי האלימות, ינוהל מעקב פרטני אחרי טיפול, כתבי אישום נגד מעורבים והליכים משפטיים. אמש (ב') נעצרו שלושה תושבי אשקלון בחשד שתקפו מאבטחים בבית החולים ברזילי, על רקע אי שביעות רצון מטיפול בבית החולים.

בעקבות מקרי אלימות שהתרחשו לאחרונה כנגד צוותים רפואיים ומאבטחים הוציא משרד הבריאות הודעה שבה הוא מגנה כל אלימות, מילולית ופיזית. "המשרד ימשיך ויפעל בנחישות אל מול גורמי האכיפה על מנת להבטיח את שלום המטופלים והצוותים הרפואיים", נכתב בהודעה.

עוד נמסר כי בשנה האחרונה קודמו מספר תהליכים למיגור האלימות במערכת הבריאות ובכללם הצבת שוטרים בכל בתי החולים הכלליים והגדלה משמעותית של מאבטחים במרכזים לבריאות הנפש. "שני המהלכים זוכים למשובים חיוביים מאוד מהשטח", נאמר בהודעה. בנוסף הוקצו משאבים רבים למיגור התופעה גם במרפאות הקהילה ותוספת משאבים זו תמשיך גם השנה.

בנוסף להפעלת "דסק מעקב", נפתח גם "קו חם" לדיווח על אירועי אלימות כנגד צוות רפואי, שיופעל על ידי מוקד קול הבריאות והוסדרו ממשקי עבודה מול משרד המשפטים וגורמי האכיפה לצורך ייעול וזירוז הטיפול בתלונות והבאה מהירה של הפוגעים לדין. "משרד הבריאות מכיר בעובדה כי מכלול פתרונות אלה לא יוכל למגר את התופעה ללא נקיטת יד קשה על ידי גורמי האכיפה וקורא לכלל הגורמים למצות את הדין עם הפושעים בכלל המקרים", נמסר.

על רקע הדברים, שני בני משפחה ומאושפז נעצרו אתמול (ב') לחקירה בחשד לתקיפת צוות מאבטחים בבית החולים ברזילי באשקלון. על כך מדווח אלון חכמון במעריב הבוקר (ג'). על פי הדיווח, המשטרה הוזעקה לבית החולים בשל תקיפת המאבטחים. התברר כי בין החשודים לצוות הרפואי התגלע ויכוח על רקע הטיפול שקיבל אחד מהם. מאחר שלא היו שבעי רצון מהטיפול והיחס שקיבלו, השלושה הפרו את הסדר ומאבטחים שהוזעקו למקום נתקלו בעימות עם החשודים שתקפו אותם. במהלך התקיפה שלף אחד מהם סכין וניסה לפגוע במאבטחים.

החשודים נחקרו בחשד לעבירות של תקיפה הגורמת חבלה, החזקת סכין ואיומים, והבוקר הובאו בפני בימ"ש השלום בבקשה להאריך את מעצרם.

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  משרד הבריאות,  חדשות,  מאבטחים,  צוות רפואי
תגובות