• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

מרכז רפואי צפון קיבל הכרה של שירות רפואי מתמחה בלימפאדמה

משמעות קבלת המעמד: כל אדם הלוקה בלימפאדמה זכאי לקבל טיפול במרכז רפואי צפון ועל קופת חולים לאפשר למטופל לקבל את הטיפול במחלה במרכז המתמחה בתחום

מימין ד"ר אסי דרובוט, מנהל היחידה לכירורגיית שד ולימפאדמה וד"ר מועאד פראג', מנהל המחלקה הכירורגית, מרכז רפואי צפון. צילום: דוברות ביה"ח

מרכז רפואי צפון (פוריה) קיבל הכרה של שירות רפואי מתמחה בתחום הלימפאדמה. מדובר בהכרה ביכולת ייחודית שפותחה במרכז הרפואי למתן טיפול כוללני במחלה. המשמעות היא שכל אדם הלוקה במחלה זכאי לקבל טיפול במרכז רפואי צפון ועל קופת החולים לאפשר למטופל לקבל את הטיפול במחלה במרכז המתמחה בתחום.

חטיבת הרפואה במשרד הבריאות מפרסמת 29 שירותי רפואה מתמחה בבתי החולים בארץ, רובם בבתי החולים הגדולים במרכז. לאחרונה הצטרף שירות מתמחה חדש לרשימה, השירות ה-30, שירות רפואי מתמחה בתחום הלימפאדמה.

לימפאדמה (בצקת לימפטית) היא מצב שבו החולים סובלים מבצקות באזורים שונים בגופם. נוזל לימפטי מצטבר בחלל הבין־תאי באיברים שונים, וכתוצאה מכך נוצרת בצקת. לעתים הלימפאדמה מולדת ולעתים היא נוצרת כתוצאה מניתוחים אונקולוגיים.

ד"ר אסי דרובוט, מנהל היחידה לכירורגיית שד ולימפאדמה במחלקה הכירורגית במרכז הרפואי צפון: "לימפאדמה היא לא רק בעיה אסתטית. מדובר בבצקות שמשפיעות על התפקוד היומיומי של החולה ומפריעות לו בהליכה או בתפקוד הידיים". במרכז הרפואי צפון יכולת גבוהה וייחודית לטיפולים כירורגים מתקדמים במחלה, צוות עם ניסיון בינלאומי בתחום, ציוד ייחודי הכולל מיקרוסקופ רב עוצמה ומכשור תומך לאבחנה ולטיפול.

ד"ר מועאד פראג', מנהל המחלקה הכירורגית במכרז רפואי צפון, מסר: "קבלת המעמד מהווה הכרה משמעותית באיכות הטיפול שאנחנו נותנים והצהרה שאין מרכז מומחה מאיתנו בתחום בכל הארץ. המצוינות הזאת מאפיינת לא רק את תחום הלימפאדמה, אלא את כל תחום הכירורגייה, והיא מצטרפת לשימוש הגובר והולך שלנו בניתוחים הרובוטיים".

נושאים קשורים:  לימפאדמה,  מרכז רפואי צפון,  חדשות,  ד"ר אסי דרובוט,  ד"ר מועאד פראג',  בצקת לימפטית
תגובות