• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
הסטוריז של DoctorsOnly:
חדשות

הבוגרים הראשונים של ביה"ס לרפואה באריאל החלו את הסטאז'

ביה"ס לרפואה באוניברסיטת אריאל נפתח באוקטובר 2019 והחודש סיימו את לימודיהם 70 סטודנטים | פרופ' שי אשכנזי, הדיקן המייסד: "פירות ראשונים וחדשות טובות בימים קשים אלה"

אוניברסיטת אריאל (מקור: ויקיפדיה)

בוגרים ראשונים של בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל החלו לעבוד כסטאז'רים במרכזים הרפואיים ברחבי הארץ. זהו המחזור הראשון של בוגרי בית הספר, שנפתח בשנת הלימודים תש"פ, באוקטובר 2019, במסלול הארבע-שנתי ל-70 בוגרי תואר ראשון שעמדו בתנאי הסף להרשמה ובבחינות ידע ואישיות, לפני הכניסה ללימודים.

הבוגרים החלו את הסטאז' במרכזים הרפואיים השונים, מהמרכז הרפואי לגליל בצפון ועד לסורוקה ולברזילי בדרום וכן באזור המרכז ובירושלים. לאחר שסיימו את חובות הלימודים ועמדו בבחינות הגמר הארציות לבוגרי הרפואה בארץ, הם משתתפים עתה בטיפול בפצועי מלחמת חרבות ברזל ובחולים.

פרופ' שי אשכנזי, הדיקן המייסד של בית הספר לרפואה באריאל, מסר לדוקטורס אונלי כי "אלו הן חדשות טובות למדינה ובשורות המחממות את הלב בימים קשים אלה".

פרופ' שי אשכנזי, הדיקן המייסד של בית הספר לרפואה באריאל. דגש על אנושיות, אמפתיה וחמלה

לצד הגאווה שבוגרי בית הספר כבר מטים שכם לסיוע למאמץ, שרטט פרופ' אשכנזי כמה מהעקרונות של בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל: "תכניות הלימודים שלנו חדשניות ומותאמות לצורכי הרפואה המודרנית וכוללות סדנת יזמות, קורסים במידע עתק (Big Data), בינה מלאכותית וביואינפורמטיקה תרגומית, כלים שמביאים את הידע הגנומי והביולוגי החדשני אל מיטת החולה.

"המיקוד במערכת הלימודים אינו על ידע בלבד אלא נלמדות ונבחנות מיומנויות שמסייעות לעבודת הרופא תוך שימוש בסימולטורים מתקדמים. למעשה, אחד העקרונות שלנו", הוסיף פרופ' אשכנזי, "הוא שסטודנט לא יבצע פעולה כלשהי על חולה לפני שתרגל אותה באמצעות סימולטור, כולל לקיחת דם והחדרת עירוי לווריד".

עוד ציין כי בסדנת תקשורת רפואית שמתקיימת בכל שנות הלימודים, הסטודנטים מקבלים כלים ומודעות לשימוש באנושיות, אמפתיה וחמלה, שהן אבני בסיס בעבודת הרופא. באמצעות שחקנים המציגים חולים שדורשים סוגים שונים של טיפולים, הם מתרגלים כלים כמו אנושיות, אמפתיה וחמלה.

במרכז לסימולציה רפואית באוניברסיטה נעשה שימוש בטלוויזיה במעגל סגור לתרגול והטמעת מיומנויות חיוניות של הקשבה, אמפתיה וחמלה. הסדנה מתקיימת בקבוצות קטנות, כשלכל קבוצה רופא ותיק, איש חינוך רפואי, המשמש כ-role model ומלווה את הסטודנטים מקרוב במשך כל שנות הלימודים. "אלה הם פירות ראשונים לעבודה מאומצת של סגל רפואי ומנהלי מסור, לו אני אסיר תודה. נקווה בעתיד לבוגרים נוספים של ביה"ס לרפואה שלנו המטפלים במקצועיות ובאנושיות בחולים בישראל", סיכם פרופ' אשכנזי.

נושאים קשורים:  בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל,  פרופ' שי אשכנזי,  חדשות,  סטאז',  לימודי רפואה
תגובות
אנונימי/ת
01.01.2024, 11:14

ברכות לבוגרים הראשונים של ביה״ס לרפואה באוניברסיטת אריאל שבימים קשים אלה מצטרפים לרופאי ישראל !
פגשתי חלק מסטודנטים אלה בלימודים הקליניים שלהם והתרשמתי מהידע והמסירות שלהם. כל הכבוד.

אנונימי/ת
01.01.2024, 23:24

מילים יפות בךי כסוי. קבלו שנים קליניות ברמה ירודה במחלקות עלובות בלי בקורת ומעקב של בית הספר לרפואה שלהם. נקווה שאישיותם של רוב הבוגרים תכסה על עליבות בית הספר. רופא. אבא של מסיימת

אנונימי/ת
05.01.2024, 08:29

באיזה בתי חולים הם לומדים בשנים הקליניות?