חדשות

משרד הבריאות פרסם את התוויות החיסון נגד תת זני הקורונה החדשים

החיסונים שיגיעו לישראל, מתוצרת "מודרנה", מאושרים לכלל האוכלוסיה מגיל שישה חודשים ומעלה ללא קשר לסוג החיסון או למספר המנות בעבר | עלייה מתונה במספר החולים הקשים ובתמותה מהנגיף בישראל

חיסון לקורונה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות הפיץ בסוף השבוע הנחיות לקופות החולים על התוויות החיסון נגד תת הזנים החדשים של וריאנט האומיקרון. משרד הבריאות ממליץ על קבלת החיסון לכלל האוכלוסיה ובעיקר למטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני מכל סיבה שהיא.

בשלב הראשון, לאחר חג הסוכות יוכלו להתחסן בני 12 ומעלה כאשר בשלב הראשון יתועדפו אנשים בקבוצת סיכון לתחלואה קשה מהנגיף, זאת ללא קשר לסוג החיסון או למספר המנות שניתנו בעבר. לאחר מכן וכשיגיע מלאי חיסונים נוסף יורחבו האוכלוסיות שיוכלו להתחסן.

על פי נתוני "עולם הדאטה" של משרד הבריאות, מספר המאומתים לקורונה (נכון ל-24.9) עומד על 1,497 מקרים, עלייה של 14.2% מהשבוע הקודם. מתוכם, 381 מאושפזים בבתי החולים ומהם 64 חולים קשה, מתוכם 22 מונשמים ושמונה במצב קריטי; 32 חולים במצב בינוני ועוד 143 במצב קל. מספר הנבדקים בשבוע שעבר עמד על 5,426, מתוכם 26.5% נמצאו חיוביים לנגיף. מספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הקורונה עמד בשבוע האחרון על שישה בני אדם.

במשרד הבריאות נמסר כי הוא עוקב כל העת אחרי מגמות התחלואה ווריאנטים של קורונה. נכון לרגע זה, ניכרת בישראל עלייה מתונה במספר החולים המאושפזים, רובה מורכבת מחולים קלים, אך קיימת גם עלייה מתונה במספר החולים במצב קשה וכן עלייה מתונה מאוד בתמותה מהנגיף. גם בישראל וגם בעולם יש מספר וראינטים שגורמים לתחלואה, כאשר הוריאנטים הדומיננטיים בישראל הם תתי זנים של האומיקרון. החיסונים שיגיעו לישראל הם מתוצרת חברת מודרנה ומאושרים על ידי ה-FDA.

משרד הבריאות ממליץ למטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני מכל סיבה שהיא להתחסן כנגד נגיף הקורונה. בנוסף מומלץ לקבל את מנת הדחף בחודשי הסתיו, ככל האפשר במקביל לקבלת חיסוני השפעת. בהמשך וכאשר יגיעו משלוחי חיסונים נוספים, יורחבו האוכלוסיות שיוכלו להתחסן תחת עיקרי ההנחיות הבאות:

ככלל, החיסונים מאושרים לכלל האוכלוסיה מגיל שישה חודשים ומעלה ללא קשר למספר המנות שניתנו בעבר. ניתן לקבל את החיסון נגד קורונה במקביל לתרכיבים אחרים, לרבות חיסון נגד שפעת או בכל מרווח זמנים בין החיסונים, למעט חיסון נגד אבעבועות הקוף שמומלץ לשקול מרווח של ארבעה שבועות בין התרכיבים, בייחוד במתבגרים ובגברים צעירים.

נשים הרות יכולות להתחסן נגד הקורונה בכל שלבי ההריון וכן להתחסן במקביל בתרכיבים מומלצים לנשים הרות כגון חיסון נגד שעלת או נגד שפעת, בכל מרווח זמנים בין החיסונים. בנוסף, ניתן לחסן נשים מניקות ונשים המתכננות הריון, זאת על פי ההנחיות.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  אומיקרון,  תחלואה ותמותה,  19-COVID,  משרד הבריאות,  חיסונים,  קורונה
תגובות