מינויים

ד"ר שון עבד מונה לאחראי השירות הפליאטיבי החדש בנהריה

ד"ר עבד, מומחה בגריאטריה וברפואה פליאטיבית והאחות אביה קאופמן, מומחית קלינית ברפואה פליאטיבית, יובילו את השירות החדש במרכז הרפואי לגליל, שיינתן למטופלים במודל ייעוץ ע"י צוות רב מקצועי

האחות אביה קאופמן וד"ר שון עבד, השירות הפליאטיבי, המרכז הרפואי לגליל נהריה. צילום: צילום: רוני אלברט

במרכז הרפואי לגליל בנהריה נפתח שירות פליאטיבי, המיועד עבור מטופלים הסובלים ממחלה קשה הפוגעת באיכות חייהם. השירות פועל במרכז הרפואי במודל של ייעוץ על פי דרישה וניתן לכלל האוכלוסיה המאושפזת ובמסגרת אמבולטורית.

השירות כולל צוות רב מקצועי בהובלתם של ד"ר שון עבד והאחות אביה קאופמן, בשילוב עם עובדים מתחומים כגון עבודה סוציאלית, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ופסיכולוגיה.

ד"ר עבד, בן 37 מהכפר מעיליא, השלים את ההתמחות בתחום הגריאטריה במרכז הרפואי לגליל, ולאחר מכן עשה תת התמחות ברפואה פליאטיבית בקריה הרפואית רמב"ם.

אביה קאופמן, תושבת כפר ורדים, משמשת אחות מומחית קלינית ברפואה פליאטיבית, ולפני כן שימשה מתאמת טיפול פליאטיבי במערך האונקולוגי של המרכז הרפואי ואחות במכון האונקולוגי.

טיפול פליאטיבי היא גישה טיפולית הממוקדת במניעה והקלה של סבל וכאבים, במטרה לשפר ככל האפשר את איכות חייהם של המטופלים ובני משפחותיהם. במהותו נוגע התחום הפליאטיבי בסבל ובכאב של החולה ומשפחתו. הוא כרוך בבירור תפיסות עולמו ואמונותיו, חשיפה רגשית וגילוי פחדיו ותקוותיו, כאשר בירור מידע זה הכרחי בטרם יוצגו לחולה אפשרויות הטיפול.

השירות, שניתן החל משלבי האבחון ועד סוף חייו של המטופל, כולל חולים אונקולוגים, חולי דיאליזה, מטופלים הסובלים ממחלות כבד וכן חולים הסובלים ממחלות נוירולוגיות, דמנציה מתקדמת, אי ספיקת לב וחולי COPD (מחלת ריאות כרונית). היקף הטיפול הפליאטיבי משתנה בהתאם לצורכי המטופל.

ד"ר עבד: "מדובר במטופלים שאינם בהכרח חולים סופניים, אם כי סובלים מתסמינים פיזיים או נפשיים כמו כאב, קוצר נשימה, הפרעות שינה וחרדות. התחום הפליאטיבי חדש יחסית בישראל. חשוב להבין שתוחלת החיים הולכת וגדלה, ויש יותר ויותר חולים סיעודיים, הסובלים ממחלות רקע שונות ויש לתת להם מענה הולם בראייה רחבה, החל מהתמודדות עם סימפטומים גופניים ועד תמיכה במצבים רגשיים מורכבים של המטופל ובני משפחתו".

כמו כן הוסיף: "החזון שלי הוא להביא לקידום הרפואה הפליאטיבית במרכז הרפואי, תוך הטמעת הגישה הטיפולית בכלל המחלקות והמכונים. בעתיד אני שואף להקים, בתמיכת ההנהלה, הוספיס אשפוזי עבור מטופלים מהצפון".

האחות קאופמן הוסיפה: "בבואנו לפגוש את המטופל, אנו עוסקים בארבעה מימדים: פיזי, נפשי/פסיכולוגי, רוחני וחברתי. הטיפול הפליאטיבי הוא חלק אינטגרלי בכל תהליכי הטיפול ושלבי המחלה".

נושאים קשורים:  ד"ר שון עבד,  אביה קאופמן,  המרכז הרפואי לגליל,  שירות פליאטיבי,  מינויים,  חדשות
תגובות

יישר כח. בהצלחה