מחקרים

השימוש בקנאביס עשוי להקל על תסמיני טינטון

מטופלים אשר סובלים מטינטון ומשתמשים באופן פעיל בקנאביס דיווחו על שיפור בתסמינים הקשורים לטינטון, ביניהם סחרחורת והפרעות שינה

רעש, אובדן שמיעה (אילוסטרציה)

טינטון עשוי להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים וגורם למצוקה פסיכולוגית ניכרת. קנאביס משמש לטיפול במחלות רבות בעלות קווי דמיון פיזיולוגיים לטינטון, וידוע כי הוא מווסת ריגוש יתר של נוירונים ומגן מפני נזק שמיעתי.

במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Journal of Otolaryngology - Head & Neck Surgery', מטרת החוקרים הייתה לערוך סקר בקרב מטופלים עם טינטון בנוגע לנקודות המבט ודפוסי השימוש שלהם בקנאביס. לצורך כך, מטופלים במרפאה נוירו-אוטולוגית שלישונית עם תלונה ראשונית של טינטון מילאו שאלון בן 18 פריטים לצורך הערכת הגישה, העמדות ודפוסי השימוש בקנאביס.

בסך הכל השלימו את הסקר 45 חולים (גיל ממוצע: 54.5 שנים, 31 נשים ו-14 גברים). מתוך אלו שענו על הסקר, 96% דיווחו שהם ישקלו לנסות טיפול עם קנאביס לטינטון שלהם. המטופלים שקלו שימוש בקנאביס לטיפול בתסמינים השמיעתיים (91%), ובתסמינים הקשורים לטינטון שלהם, כגון קשיים רגשיים (60%), הפרעות שינה (64%) והפרעות הקשורות לתפקוד (56%).

כמו כן, עולה כי 36% מהמטופלים השתמשו בעבר בקנאביס, ו-22% מהמטופלים דיווחו על שימוש בקנאביס בזמן המחקר. 80% מהמטופלים שהשתמשו בקנאביס באופן פעיל דיווחו כי השימוש עוזר לתסמינים הקשורים לטינטון, כגון סחרחורת (dizziness), חרדה, כאבים בגופם, והפרעות שינה. מרבית מהחולים יעדיפו להשתמש בתכשירי קנאביס אכילים (62%), טבליות (58%), וקרם (47%).

חששות המטופלים מהשימוש בקנאביס נגעו לעלות (29%), להשלכות בריאותיות פוטנציאליות (53%) ולתופעות לוואי פסיכו-סוציאליות (60%). למעלה ממחצית מהמטופלים למדו על השימוש בקנאביס מחבר או מבן משפחה, ורק 22% מהמטופלים למדו על קנאביס מרופא/ה או אח/ות.

לסיכום, ניתן לראות כי השימוש בקנאביס נפוץ בקרב חולים עם טינטון, ומטופלים אשר משתמשים באופן פעיל בקנאביס דיווחו כי זה עוזר לתסמינים שלהם. מרבית המטופלים ישקלו את השימוש בקנאביס כטיפול פוטנציאלי לצורך הקלה על התסמינים הקשורים לטינטון, ומעוניינים ללמוד יותר על השימוש בו.

מקור:

Mavedatnia, D., Levin, M., Lee, J.W. et al. Cannabis use amongst tinnitus patients: consumption patterns and attitudes. J of Otolaryngol - Head & Neck Surg 52, 19 (2023). https://doi.org/10.1186/s40463-022-00603-8

נושאים קשורים:  מחקרים,  טנטון,  קנאביס,  סחרחורת,  איכות חיים,  שמיעה
תגובות
01.05.2023, 12:52

שמי דויד בן 57 סובל מטינטונים מנערותי ובצבא ולאחר צבא החמיר לי הרעשים ופגע בי לא היה לי שקט נפשי הייתי משתגע הפסדתי המון בגלל לקויי שמיעה עקב טינטונים ירידת מוטיבציה לקחתי כדורים פסיכטרים רק החמיר לי הביא אותי לעצבים חוסר סבלנות עצבני על כול העולם בגיל 25 פגשתי חבר מהצבא מתמחה הפסיכולוגי חזר מאמריקה התמחויות בריפוי קנביס למזלי מאחר שאיני מעשן בז לסמים וכדורים , הציע לי לראות מחקר באמריקה סן פרסיסקו על מטופלים באמצעות קנביס חלק מעשנים חלק אידויי ותוצאות לפני ואחרי עניין אותי מה זה עשה להם ולקחתי בפעם ראשונה שאיפה מגויינט קנביס לא עבר שניות כבר התחלתי לרגיש זרמים ואיך בראש פתאום הרעשים ירדו יותר מ70 אחוז והרגשתי שקט כזה יורד עליי לא הבנתי התחלתי להסביר למטפל שלי מה אני חש ומרגיש מיד הבין והרגיע אותי היה משכנע שלא אמנתי לעצמי והתחלתי לבכות ולבכות המטפל היה מנוסה שהבין והדריך אותי 4 ימים שלמים וכן חרדתי ונבהלתי וקצת אף הזיה של השתקפות של אור ופרצתי שוב בבכי של אושר הבנתי שמצאתי תתרופה שלי והתחלתי להרגיש שאני חי ועם עזרה של מדריכים מטפלים הולסטים ורפואה אלטרנטיבי והצלחתי לעשות מדיטציות להתאמן בטי צי ולחקור על קנביס לא היה עם מי לדבר בארץ זה היה נשב לפושע , לכן עזבתי לאמריקה וגרתי בלוס אגליס ובעזרת ידע שלמדתי בספר כדורי בוגר במגמה אגרונומיקה חקלאית גידול בקר ושדה למדתי לגדל גם קנביס באיכות גבוה ולמדתי להכין מיצויי שמנים , ולהכין דאב בלו , רוזין, חמאה, בישולים ועוד ולצערי חזרתי לישראל נאלצתי לגדל לי תתרופה בשקט מפאת חוקים בארץ נמנעתי לשתף את משפחתי חברי יקרי כך תודות לצמח הציל לי תחיים התחתנתי משפחה 4 ילדים מקסימים עסקים מוצלחים תודות לצמח המופלא קנביס , למדתי על קקטוסים , פטריות, ועזר לי המון בפוסטים מהילדות מהפך של 360 מעלות מרגע שקנביס הציל תחיים ,, מאת השם היא נפלאה בעינינו,,