חדשות

הרופא שהותקף ב"סורוקה": "ירקו עלי, קיללו אותי, היכו אותי". צפו

בעקבות תקיפת רופא הילדים ד"ר יריב פרוכטמן ב"סורוקה", ההסתדרות הרפואית תקיים מחר שביתת מחאה בבית החולים למשך שלוש שעות

בעקבות מקרה האלימות החמור אתמול (ב') במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, שבו הותקף באלימות רופא ילדים על ידי הורים, תשבית מחר (ד') ההסתדרות הרפואית את העבודה בבית החולים למשך שלוש שעות, לצורך מחאה ואסיפות הסברה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, שב והדגיש הבוקר כי ההסתדרות הרפואית תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להיאבק במגיפת האלימות במערכת הבריאות. "השביתה של מחר היא שביתת אזהרה בלבד, וככל שהמדינה לא תפעל לאלתר לחיזוק מערכי האבטחה ולהאצת הליכי החקיקה להחמרת הענישה והאכיפה - נשבית את המערכת כולה", הבהיר.

ד"ר יריב פרוכטמן, רופא הילדים, שהותקף, סיפר: "ישבתי במרפאה, בודק ילדים, ואני שומע צעקות ומכות על משטח כלשהו מחוץ לחדר. החלטתי לצאת יחד עם כמה רופאים נוספים החוצה וראיתי זוג צעיר שעומד ומכה על חלונות הזכוכית של המשרד, מאיימים, צועקים.

"האישה אמרה שהיא נכה במאה אחוז ומגיע לה לא לעמוד בתור, אמרה שהם דורשים טיפול עכשיו. עמדנו שם כמה רופאים כדי לראות מה קורה, שלא תהיה שום ירידה לאלימות יותר קשה. בשלב הזה אמרתי להם שזה נגמר, ובאותו רגע הזוג הזה הפנה את כל האלימות אלי - ירק עלי, קילל אותי, ירק עלי שוב, הבחורה ניסתה להכות אותי, גם הבחור ניסה להכות אותי, אחרי זה שניהם היכו אותי.

ד"ר פרוכטמן סיפר עוד: "זה היה אירוע קצר מאוד מאוד אבל לא נעים. המאבטחים של בית חולים והשוטר של בית חולים הגיעו בסך הכל במהירות ומנעו את ההחמרה של האירוע שגם ככה היה חמור".

אנשי הביטחון והשוטר שמוצב בבית החולים עצרו את התוקפים - זוג הורים (24 ו-28) - והם נלקחו לחקירה במשטרה.

בעקבות האירוע אמר פרופ' חגי: "רק לאחרונה שבנו ודרשנו לחזק את מערכי האבטחה במרכזים הרפואיים במקביל להאצת המהלך לפריסת עמדות שיטור בכל חדרי המיון. המקרה הנוכחי מוכיח שעמדת שיטור לבדה אינה מספיקה וכי דרושים פתרונות כוללים הנוגעים בין היתר להיקף האבטחה ולהחמרת הענישה וההרתעה.

"לא ניתן להפקיר את הרופאות והרופאים בישראל ולא נהסס להשבית מחדש את מערכת הבריאות עד שיינקטו כל האמצעים שיבטיחו את בטחונם האישי של אנשי הרפואה".

נושאים קשורים:  ד"ר יריב פרוכטמן,  סורוקה,  אלימות נגד רופאים,  שביתת מחאה
תגובות
אנונימי/ת
18.01.2023, 02:28

שום הצדקה להתנהלות ההורים. ממש כך. אבל, מה היה שם שהביא את ההורים לנהוג באופן אלים ובוטה שכזה? ככה קמו והחליטו לירוק ולגדף??
אנשי צוות מלאכים עלי אדמות?
למתרס שני צדדים.
אנשי צוות עם אפס חמלה והכלה הם גם סיבה טובה לאלימות על כל גווניה!

אנונימי/ת
20.01.2023, 09:39

איש הזוי.
בפעם הבאה שהקופאית תעצבן אותי, אשקול בעצך להיכנס גם בה עם אגרופן.
מביש

אנונימי/ת
20.01.2023, 09:49

לאלימות אין כל הצדקה. אין " אבל ". גם אם ההמתנה ממושכת, הרופא אולי לא היה נחמד ומכיל דיו, או לא ניתן למטופל מה שרצה ( הפנייה, בדיקה, תרופה וכד),אלימות לעולם אינה מוצדקת.
יש נטייה לסלחנות כלפי קהל אלים במע. הבריאות, כי " לכאורה יש סיבה": החולה חש ברע, המשפחה דואגת ולחוצה, וכנהלה.
אלימות מילולית הפכה להתנהלות כה יומיומית שכבר לא מציינים אותה. " רק" אם נצפית אלימות פיזית קשה, זה " שווה דיווח".
הגנה על הצוותים חיונית לצורך הקניית ביטחון אישי בסיסי. לא פחות חשובה, היא ענישה מהותית כלפי כל אלימות. אם אנשים ידעו שאם תקפו או קיללו או איימו על איש צוות, יהיו השלכות- קנס, מאסר במצבי קיצון והדרה מיידית מאותו מרכז רפואי למספר שבועות לפחות, בטוחני שימצאו כח לאיפוק והתנהגות ראויה.מתן " פרס" לאדם אלים, על ידי ריצוי, רק מעודדת אלימות, ונותנת לגיטימציה להשיג את הרצונות " בכח"

אנונימי/ת
07.02.2023, 09:25

לא תתנשא על עמיתיך

אנונימי/ת
18.01.2023, 19:36

השביתה 3 שעות לא תתרום למאבק נגד האלימות ! תדמית הרופאים תפגע יותר וזה רק יכביד על מטופלים ועומס העבודה ישאר כפי שהוא .

צריכים אמצעים מרתיעים כגון החמרה בענישה מאסר 5 שנים מידי ללא משפט. ישנם מקומות שהיו כורתים להם את הידיים לאספסוף אלים לכן נראה ש ענישה של כלא 5 שנים ואולי גם כנס כספי 50,000 שח ירתיעו יותר ? האם אני קיצוני ? כי עד כה השבתה למספר שעות לא מנעה אלימות במגזר הרפואי

אנונימי/ת
19.01.2023, 07:32

תלייה וזהו. הילד יחזור הביתה לבד או שתסיע אותו אתה.
אלימות לא פותרים באלימות