COVID-19 בישראל

הר"י מתנגדת לאפשר לרופאים מאומתים להמשיך בעבודתם

משרד הבריאות שוקל לאפשר לרופאים שנדבקו בקורונה אך אינם תסמיניים להמשיך כרגיל בעבודתם | הר"י בתגובה: "מדובר בהפקרות ובשליפות מהמותן המסכנות את הצוותים הרפואיים ואת החולים"

צוות רפואי במחלקת קורונה ב"הדסה עין כרם". צילום ארכיון: יוסי זמיר/ פלאש 90

על רקע הדיווחים בתקשורת, לפיהם משרד הבריאות שוקל לאפשר לרופאות ורופאים שנדבקו בקורונה, להמשיך כרגיל בעבודתם כל זמן שהם אינם מגלים תסמינים, וזאת מחשש כי היעדרותם תפגע קשות בשגרת העבודה במחלקות והטיפול הנדרש לחולים, הודיעה אמש (א') ההסתדרות הרפואית כי לא תאפשר שום תרחיש שבו מעמידים את החולים ואת הצוותים בפני סכנה בריאותית.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר: "לא נסכים בשום אופן לאפשרות שרופאים שנדבקו בקורונה ימשיכו כרגיל בעבודתם תוך סיכון חולים וצוותים רפואיים. בחינה מחדש תמיד ראוי לעשות אבל הפקרות ושליפות מהמותן הן לא תכנית עבודה".

לדברי פרופ' חגי, יש מקום לשקול קריטריונים חדשים בכל הקשור לתקופת הבידוד של צוותים רפואיים, לרבות האפשרות לקצר את תקופת הבידוד. עוד ציין פרופ' חגי כי פורום המומחים לענייני קורונה של ההסתדרות הרפואית צפוי להתכנס בימים הקרובים כדי לדון בסוגיית הבידודים ולגבש המלצות ברורות. "יש לפעול בשום שכל ובאופן אחראי, ולא בשליפות מהמותן שעלולות להביא הרבה יותר נזק מתועלת", ציין.

נושאים קשורים:  פרופ' ציון חגי,  בידוד,  בתי חולים,  משרד הבריאות,  19-COVID,  חדשות,  ההסתדרות הרפואית,  מאומתים
תגובות