• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

השבוע ייערך הדיון המכריע אם ומתי להתחיל לחסן את הילדים

הערכה: מומחי הצט"מ וועדת החיסונים יאשרו לחסן ילדים בגילאי 11-5 ומבצע החיסונים יחל עוד החודש בקופות החולים וייתכן שגם בבתי הספר

אלפי הורים רשמו את ילדיהם לתור לקבלת החיסון. צילום: אילוסטרציה. צילום. יוסי אלוני/ פלאש 90

רביעי השבוע צפוי להתקיים השלב השני בדיון מומחי הצט"מ וועדת החיסונים העליונה במשרד הבריאות, שבו אמורה להתקבל ההחלטה על חיסון הילדים בני 11-5 בישראל. ההערכה: מבצע החיסון עצמו יחל רק בהמשך החודש.

עדיין לא הוכרעה השאלה אם גם שלב דיונים זה, שבו יתבקשו כל חברי הצוות הגדול להצביע בעד או נגד מתן החיסון, יועבר בשידור חי ויהיה פתוח לצפייה לציבור, כמו שלב הדיונים הראשון שהתקיים ביום חמישי האחרון במשך כחמש שעות. ההערכה היא שהמומחים יאשרו את מתן החיסונים לילדים בגילאי 11-5 והחיסונים יינתנו בקופות החולים וייתכן שגם בבתי הספר כדי לאפשר להורים לבחור בין כמה אפשרויות. בנוסף, במשרד הבריאות בודקים גם אם יידרש לחסן ילדים שכבר חלו, לאחר שבארה"ב הוחלט לחסן את כולם.

כמו כן, נערך משרד הבריאות לקראת מסע הסברה שיתמקד בהורי הילדים בגילאי 11-5 וזאת גם בעקבות המחקר שערכה קופת חולים מאוחדת, שהראה כי בנקודת הזמן הנוכחית 50% מההורים רוצים לחסן את ילדיהם. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה בהקשר זה: "יש המון אנשים שפונים אלי גם  באופן פרטי ושואלים מתי אפשר יהיה לחסן. יש לא מעט שמחכים לחיסון הזה, מבינים שהוא יכול להגן על ילדיהם ורוצים את החיסון לפני גל התחלואה הבא, אם יפרוץ. יחד עם זאת, אני בטוחה שלא כולם ירוצו להתחסן, אבל גם לא בטוחה שאף אחד לא יבוא.

"במסע ההסברה נציג נתונים על תחלואת הילדים, על סיכוני הלונג-קוביד, מחלה ממושכת, PIMS. גם נתייחס להשפעות ארוכות טווח שאנו עוד לא יודעים עליהן. נדגיש את יעילות החיסון, השפעתו, לאחר כמה זמן מקבלת תרכיב החיסון מושגת ההגנה, וניתן לכל הורה לבחור".

עוד אמרה ראש שירותי הבריאות בדיון המומחים שבו השתתפה: "אני תומכת בחיסון ילדים, מחכה לחסן את הילדים שלי, כי הסיכונים מהמחלה עולים על תופעות הלוואי מהחיסון. לא עדיף להמתין עם מתן חיסוני הילדים כיוון שהתחלואה בעולם עתה דווקא גואה. צריך להגן על הילדים".

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון לילדים,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  חדשות,  19-COVID,  צט"מ
תגובות
אנונימי/ת
09.11.2021, 08:10

למה לעשות דיון ולבזבז כספים וזמן על החלטה ידועה מראש??
למה צריך את המשחק המקדים? הציבור גם ככה איבד אמון, חזות של שקיפות בלי שקיפות אמיתית לא באמת תעזור גם אם הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם.