• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

רופאי ילדים מזהירים מפני הדבקה מכוונת בנגיף הקורונה

ברשתות החברתיות מציעים להורים לערוך מסיבות הדבקה לילדים במטרה להשיג תעודת מחלים שתפטור אותם מבדיקות ומבידוד | יו"ר האיגוד לרפואת ילדים: "ההדבקה המכוונת מעמידה את חיי הילד בסכנה"

ילד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

ידוענים ומשפיענים ברשתות החברתיות הציגו לאחרונה לאלפי העוקבים אחריהם את עמדתם לפיה כדאי לבצע הדבקה מכוונת של ילדים בקורונה. בין ההצעות: לערוך מסיבת הדבקה ולהזמין אליה כיתה שלמה להידבק בנגיף, לקבל תעודת מחלים כעבור עשרה ימים ולחסוך את טרטור הבדיקות התכופות והבידודים.

עמדה זאת, על כלל השלכותיה המסוכנות, הביא את פרופ' אלי סומך, מנהל אגף רפואת הילדים בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, לקרוא למניעת תופעת ההדבקה המכוונת, אם אכן תתברר שהיא קיימת בעקבות "המלצות" ספקני החיסונים שפעילותם ההולכת וגוברת מדאיגה יותר ויותר את מערכת הבריאות. בתשובה לפניית "דוקטורס אונלי", אמר הבוקר פרופ' סומך: "ההתייחסות שלי היתה יותר לנושא מניעת התופעה, אבל אישית אני לא יכול להצביע בבירור על מקרים כאלה שבהם נתקלתי. ככל הידוע לי, גם לא היה על כך דיון באיגוד לרפואת ילדים".

הבוקר (ב') במאמר של שרית רוזנבלום ב"ידיעות אחרונות" דווח, בין השאר, כי פרופ' סומך ניסה לברר אצל מטופלים שהגיעו לבית החולים את נסיבות ההדבקה שלהם ואז עלה חשד שמדובר בהדבקה מכוונת והוא הזהיר מפניה.

בדיווח גם צוטט יו"ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ' צחי גרוסמן, שהזהיר מפני השלכות ההדבקה המכוונת בעיקר של ילדים כאשר התרחשות כזאת, אם קיימת, מעמידה את חיי הילד בסכנה. לפי הדיווח, בסיכום דיון שקיים צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) במשרד הבריאות והועבר לידיעת שר הבריאות ומנכ"ל המשרד, נאמר בין השאר שיש לתת את הדעת לאפשרות שיהיו צעירים ובעיקר ילדים שיידבקו בכוונה בנגיף כדי לזכות במעמד של "מחלים" על כל השלכותיו.

נושאים קשורים:  תעודת מחלים,  רשתות חברתיות,  הדבקה מכוונת,  קורונה,  פרופ' אלי סומך,  פרופ' צחי גרוסמן,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
13.09.2021, 11:57

זה דווקא עשוי להיות חיובי. תיווצר עוקבה שנחשפה לוירוס וכך נוכל לחזור לשפיות

אנונימי/ת
13.09.2021, 20:23

עוד ברווז עיתונאי. כמקובל במזרח התיכון אנו ניזונים משמועות, מפיצים שמועות ורודפים אחר סקופים שהקשר שלהם למציאות רופף משהו. מה חבל שרופאים בישראל מסיבות של פרסום וכדומה מועדים למלכודות אלו.

אנונימי/ת
13.09.2021, 21:32

כנראה שטרדות השלטון קשות יותר מהמחלה. שלא לדבר עח סכנות החיסון לילדים שישראל תרוץ לחסן אותם ראשונה ולהיות נסיינית פייזר.
הגיע הזמן להפסיק עם הבידודים לילדים כפי שהציע דר גרוטו

אנונימי/ת
13.09.2021, 21:33

יתכן שהנזק של בידודים חוזרים כבד יותר מהסיכון של הנגיף אצל ילדים

אנונימי/ת
20.09.2021, 09:29

שקר שחוזרים עליו הרבה פעמים הופך לאמת (גבלס) . הסתבר שהשמספרים על אומן, מטעים מוטעים מסיתים ומסיטים.