• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

נפטר פרופ' שמעון מוזס, לשעבר דיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון

פרופ' שמעון מוזס, שהיה דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, התמחה במחלות ילדים וניהל את מחלקת הילדים במרכז הרפואי סורוקה, נפטר אמש בגיל 95

פרופ' שמעון מוזס. צילום: מיוטיוב

פרופ' שמעון מוזס, שהיה ארבע שנים (1994-1990) דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, התמחה במחלות ילדים וגם ניהל את מחלקת הילדים במרכז הרפואי סורוקה נפטר אמש בגיל 95. הלווייתו תתקיים היום (א') בשעה 18:00 בבית העלמין מרמורק ברחובות.

פרופ' מוזס נולד ב-1926 בגרמניה. אביו היה רופא ונכלא ב-1953 שנתיים לאחר שהנאצים עלו לשלטון והפעילו שורה של גזירות בכלל זה כנגד רופאים יהודים. עם שחרורו של האב ב-1938, עלתה המשפחה לארץ והתיישבה בירושלים.

הוא סיים ב-1943 את לימודיו בתיכון בית הכרם ומיד התגייס לבריגדה היהודית. עם שחרורו למד שנה מדעי הטבע באוניברסיטה העברית והמשיך ללמוד רפואה בליידן, הולנד. אחרי שנה חזר לארץ והשתתף במלחמת השחרור.

הוא היה בין בוגרי המחזור הראשון של בית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית בירושלים ואחר כך השתלם ב​רפואה פנימית בבית החולים "העמק" בעפולה ולאחר מכן התמחה ברפואת ילדים. בשנת 1958 לקח חלק בהקמת מחלקת הילדים בבית החולים קפלן ברחובות.

בהמשך השתלם באוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה ובמרכזי הבריאות הלאומיים של ארה"ב NIH. בשנת 1961 נקרא להקים את מחלקת הילדים ב"סורוקה" בבאר שבע.

פרופ' מוזס חקר במיוחד מחלות מטבוליות בילדים והיה מחלוצי המחקר בדיסאוטונומיה משפחתית בישראל. פרסם מעל 130 מאמרים ואף כתב ספר עם עמית מחקר בנושא זה. עד 1990 ניהל את מחלקת הילדים ב"סורוקה", כאשר נבחר לדיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון. בהנהגתו הוקם אגף חדש לספריה הרפואית בבית החולים,  הוחל בתכנון ובעיצוב בניינו החדש של בית הספר לרפואה בקמפוס בית החולים ונערך מבצע לקליטת 50 רופאים עולים מברית המועצות לשעבר, ב"סורוקה" בליווי תכנית סיוע מיוחדת. לאחר שפרש ב-1994 ניהל עד 2015 מחקר בטיפולי ים המלח.

ד"ר אלי גזלה מהחברה הפדיאטרית אמבולטורית, אמר הבוקר: "פרופ' מוזס היה המנטור שלי בהתמחות ברפואת ילדים. הוא היה מורי ורבי. רופא ילדים דגול, קלינאי בחסד, חוקר בעל שם. העמיד דורות של רופאי ילדים מצוינים. רפואת הילדים בקהילה הייתה תמיד בעדיפות גבוהה אצלו. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' שמעון מוזס,  בית החולים סורוקה,  אוניברסיטת בן גוריון
תגובות
אנונימי/ת
30.08.2021, 19:51

מורה דגול, קלינאי יוצא דופן, אדם יקר. יהי זכרו ברוך.

רופא קלינאי נדיר, מורה בחסד, כשהוא היה בסביבה הרגשתי ביטחון. יהי זכרו ברוך

31.08.2021, 08:50

פרופ׳ מוזס היקר נפטר בשיבה טובה . מאחרוני המוהיקנים של רפואת הילדים המתחדשת בישראל. בדמותו גילה שילוב נדיר של איש אקדמיה וחוקר עם היותו קלינאי מחונן. פנה לנגב כדי לממש חזון של הקמת פקולטה לרפואה חדשה במטרה להכשיר רופאים מזן חדש. היה קשוב לצרכי רפואת הילדים הציבורית ושבר מחיצות בינה לבין רפואת ״ בתי החולים ״. הכרתי את פרופ׳ מוזס כיועץ נוירולוגי במחלקתו וכמנטור שליווה אותי בתפקידי כיו״ר איגוד רופאי הילדים בישראל. תמיד היווה אוזן קשבת , גילה התענינות פעילה והושטת יד. ישר דרך ומורה לרבים. יהיה זכרו ברוך. ד״ר נתן ברנד

פרופ' מוזס היה אישיות יוצאת דופן, ישר וצנוע, אחרי שנים של עבודה קשה העדיף לעזוב מרצונו הנהלת המחלקה שניהל בהצלחה רבה ולעבור להיות
רופא בכיר נוסף. זה היה דבר חדש, שמעטים העיזו לעשות. יהיה זכרונו ברוך.
פרופ' יוסף ראובן ליברמן.