• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

פולסא דנורא ואיומים ברשתות החברתיות על פרופ' גליה רהב

בעקבות תמיכתה בחיסון ילדים לקורונה, נכתבו נגד פרופ' רהב, החברה בוועדת החיסונים, איחולים לדין מוות ופורסמו צילומים של מצבה ליד שמה | מפגינים מתנגדי חיסונים פרצו לכנס האיגוד למחלות זיהומיות

איומים על חייה של פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, תל השומר, יו"ר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, הופצו ביממה שעברה ברשתות החברתיות. זאת, בעקבות ההתקדמות בתהליך לאישור חיסון הילדים בישראל. כך דיווחה לראשונה קטי דור בחדשות כאן 11.

בין השאר נכתבו נגד פרופ' גליה רהב, החברה בוועדת החיסונים, איחולים לדין מוות ופולסא דנורא וכן צילומים של מצבה ליד שמה. עוד נכתב בפייסבוק: "יומך יגיע לתת את הדין על מעשייך. את וכל הפאנל השטני שדחף זריקות רעל לקהל פתי מאמין". מגיב אחר כינה אותה "מנגלה" וכתב כי יארגן לכבודה טקס פולסא דנורא.

בעקבות הפרסומים, פנתה הנהלת בית החולים שיבא למשטרה בטענה להסתה מצד גורמים ברשתות החברתיות נגד פרופ' רהב. בית החולים מסר כי הוא עובד בתיאום עם משטרת ישראל ויעניק לפרופ' רהב מעטפת אבטחתית כל העת. בהמשך נמסר: "אבוי למדינה אשר איומים, אלימות וכוחנות יכתיבו את דרכה. מומחי 'שיבא' ימשיכו להביע באופן חופשי ובפומבי את עמדתם המקצועית".

ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא", יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר הר"י, גינה בחריפות את המתקפות מצד מתנגדי החיסונים והדגיש: "הרופאות והרופאים של המדינה ובראשם פרופ' גליה רהב פעלו לילות כימים על מנת להילחם במגיפת הקורונה ויש להם זכויות רבות. הם פועלים ללא משוא פנים ועושים כל שביכולתם על מנת לדאוג לבריאותם של אזרחי ישראל ולילדים של כולנו.

"האיומים על חייהם של רופאות ורופאים הפועלים למען בריאות הציבור חייבים להיות מטופלים באופן מיידי וביד קשה על מנת למנוע, חס וחלילה מקרה שבו ייפגעו רופא או רופאה".

ד"ר פלדמן הוסיף: "אני קורא למשרד הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה ליזום חקירה נגד השיח האלים ולנקוט באמצעים כנגדם. על משטרת ישראל ורשויות אכיפת החוק לפעול באופן מיידי ומהיר כדי לאתר את קומץ המאיימים ולמצות עימם את הדין".

כבר בחודש מארס הופצו איומים על חיי פרופ' רהב מצד מתנגדי חיסונים ועתה למעשה הם התחדשו או אף גברו נוכח עמדתה בעד חיסוני בני 15-12. אולם, אם עד כה התמקד "קמפיין" מתנגדי החיסונים ברשת, אתמול (ג') נחצה קו נוסף. מפגינים פרצו לכנס האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות שהתקיים בתל אביב, נשאו שלטים והאשימו כי המלצות הרופאים ממומנות על ידי חברות תרופות.

ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא אשדוד ובכיר בצוות לטיפול במגיפות, התלונן גם הוא במשטרה בעקבות איומים שהופנו כלפיו. זאת לאחר שנכתב בפייסבוק כי הוא ורופא נוסף "רוצחים בחלוקים לבנים וישבו על ספסל הנאשמים במשפט נירנברג", משום שהמליצו על חיסון לנשים הרות. עוד נכתב כי "כל בכירי משרד הבריאות צריכים להיעצר מיידית. מדובר ברצח בכוונה תחילה".

גם פרופ' רהב הגישה תלונה במשטרה בשל האיומים ברשתות חברתיות ובדיון של הצוות לטיפול במגיפות אמרה: "ההתלהמות והאמירות אינן במקומן. ההתנהגות הזו היא חסרת אחריות. גם אני נפגעתי מעליהום על דעותיי. צריך להפסיק עם ההתנהגות הזו שדומה למה שאנחנו רואים ברחובות".

תלונה נוספת הוגשה למשטרה גם מצד רופאה חברה בעמותת "מדעת" לאחר שקיבלה איומים על חייה בעקבות השתתפותה בדיון על חיסונים.

נושאים קשורים:  פרופ' גליה רהב,  ד''ר זאב פלדמן,  ד"ר טל ברוש,  רשתות חברתיות,  חיסונים,  מתנגדי חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
02.06.2021, 08:52

הסכנה המרכזית לשלמותה של המדינה נעוצה בתהליך הדפריזציה הקולוסאלי שהעם שלנו עובר....

אנונימי/ת
02.06.2021, 18:13

זה עבד נגד ראש הממשלה הנרצח . זה עובד מצוין כל יום מהימים האחרונים . במדינה פשיסטית , אם היו כותבים כך נגד המנהיג או רופא - היו מגלים את הכוב תוך מספר שעות. כאן , המנהיגים שולחים את שליחיהם ועינהם עצומות לרווחה !

02.06.2021, 18:52

יש לעצור את האלימות בנחישות. נשיאת שלטים ומחאה לא אלימה על קשרי תעשיה-קובעי-מדיניות הם לגיטימיים כמובן.

אנונימי/ת
02.06.2021, 21:03

מדינה של פסיכים.