COVID-19 עולמי

בדיקת ינשופון בסינגפור וכלבים לזיהוי נשאי קורונה בבריטניה

בסינגפור ישתמשו במעברי הגבול בבדיקת נשיפה המאבחנת נשאות לנגיף בתוך דקה ובבריטניה מתכוונים להפעיל כלבי גישוש בנמלי התעופה לאיתור נוסעים חולי קורונה

ינשופון לבדיקת רמות אלכוהול. עכשיו גם לקורונה. צילום אילוסטרציה

סינגפור תחל להשתמש במכשיר המזכיר את  מכשיר ה"ינשופון" שבו משתמשת המשטרה לזיהוי נהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול. המכשיר החדש פותח בחברת הסטארט אפ המקומית Breathonix במסגרת האוניברסיטה הלאומית של סינגפור, NUS. תוצאת הבדיקה מתקבלת בתוך דקה.

הנבדק נושף למכשיר וחתימת הנשיפה מאפשרת לדעת אם הוא נדבק בנגיף הקורונה. תוכנה מיוחדת במכשיר מאבחנת זאת ומבדלת את התוצאה מאפשרויות אחרות. המכשיר עבר שלושה ניסויי היתכנות והציג רמת רגישות ויעילות של 95%-93%. הרשויות בסינגפור הודיעו הבוקר (ב') שיחלו להשתמש ב"ינשופון" לקורונה, תחילה במעבר הגבול עם מאלזיה לכל הנכנסים ממדינה זאת לתחומה של סינגפור.

בדיווח של ה-BBC הבוקר נמסר כי מתבצע בבריטניה ניסוי בשימוש בכלבים לשם הרחת נשאי נגיף הקורונה והכוונה להפעילם בנמלי תעופה לאיתור נוסעים נכנסים. בעולם משתמשים כיום בכלבים מאומנים לאיתור מבריחי סמים. הפעם יאמנו את הכלבים לאבחן ריח גוף של נשאי הנגיף או חולה בקורונה – יכולת שאין דומה לה אצל בני אדם. בניסויים שנעשו עד כה שיעור הדיוק שהושג כך היה 88% אבל לגבי 14% מהאנשים שכלבים רחרחו, התברר שהכלבים טעו.

נושאים קשורים:  חדשות,  19-COVID,  בדיקת קורונה,  ינשופון,  סינגפור,  בריטניה,  כלבי גישוש
תגובות