COVID-19 בישראל

תיירים המגיעים לישראל יידרשו לבצע בדיקה סרולוגית

משרד הבריאות לא מכיר בתעודות חיסון של מדינות שונות ונערך לבצע בדיקות סרולוגיות לכלל התיירים המגיעים לישראל כדי לאמת שהם מחוסנים באופן מלא כנגד נגיף הקורונה

נוסע בנמל התעופה בן גוריון. צילום ארכיון: יוסי אלוני/ פלאש 90

משרד הבריאות באמצעות חברה שזכתה במכרז יחל לבצע בתוך כמה שבועות בדיקות סרולוגיות לכל התיירים המגיעים לישראל כדי לאמת שהם מחוסנים באופן מלא כנגד נגיף הקורונה. הסיבה – לפי דיווח ב"דה מרקר" הבוקר (א'): ישראל לא מכירה בתעודות החיסון של מדינות שונות.

עד כה ישראלים החוזרים מחו"ל נדרשו לעבור בנתב"ג בדיקות קורונה, אבל עתה יש כוונה שגם תיירים יידרשו לכך לצורך אימות היותם מחוסנים.

עדיין לא ברור מתי יחלו להפעיל את הבדיקות הללו, שכן גם לא הוקם מערך דיגום ייעודי לכך בנתב"ג. על פי תכנית משרד הבריאות יבוצעו בדיקות סרולוגיות מהירות שהתשובות להן ניתנות בתוך 20 דקות והן ייעשו במתחם סגור ליד טרמינל 3.

כמו כן, עדיין לא ברור כיצד ניתן יהיה לשלוט בזרם גדול של נכנסים, בקבוצות גדולות של תיירים שנוחתות בארץ וכמו כן לא ברור כיצד תיפתר בעיית החשש מפגיעה בפרטיות עקב דרישה לעבור בדיקת דם ייעודית מסוג זה. גם לא נקבע עדיין מי יישא בעלות הבדיקה שעשויה להגיע ל-250 שקל לכל נבדק.

הבוקר פרסם משרד הבריאות את נתוני הקורונה העדכניים: 12 נדבקים-מאומתים חדשים אותרו אתמול ועוד שבעה מאז חצות ועד מועד הדיווח, כך שאתמול היה זה המספר הנמוך ביותר של מאומתים יומיים מאז 2 במאי (13). במצב פעיל עכשווי נמצאים הבוקר בישראל 542 חולים, בבתי החולים מאושפזים 104 ומהם 60 במצב קשה ומתוכם 43 במצב קריטי ובהם 42 מונשמים.

מתחילת המגיפה בארץ נפטרו 6,398. אתמול בוצעו רק 7,492 בדיקות ושיעור החיוביות בהן 0.2%. התחסנו במנה הראשונה 5,439,859 ומהם 5,112,798 בשנייה.

בהערכת מצב שהתקיימה ביום חמישי האחרון במשרד הבריאות הוגדרו איי סיישל, ארגנטינה ורוסיה כמדינות באזהרת מסע חמורה. במידה שלא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה בהן, הן צפויות להיכנס לרשימת המדינות ברמת סיכון מירבית. "הציבור נקרא לתכנן את נסיעותיו בהתאם", הודיע משרד הבריאות הבוקר.

התקנות התקפות עתה אוסרות עדיין על יציאת אזרחים ותושבים ישראלים (למעט חריגים) למדינות ברמת סיכון מירבית: אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וטורקיה. נסיעה למדינות אלו מחייבת אישור ועדת חריגים. כלל הנוסעים (כולל מחלימים ומחוסנים) הנכנסים ממדינות אלו חייבים בבידוד בית על פי נהלי משרד הבריאות וחובה  זאת בתוקף עד  30.05.21 ותוארך על פי צורך בהתאם לרמת התחלואה במדינות השונות.

כמו כן, שב והזהיר משרד הבריאות מפני נסיעה למדינות אפריקה, דרום ומרכז אמריקה, לאזורים ומדינות בהודו וגם ליוון, מצרים, גרמניה, סרביה, פולין, קרואטיה, רומניה.

מדו"ח הבוקר של משרד הבריאות גם עלה כי לאחר כמה ימים שבהם כל מדינת ישראל היתה צבועה בירוק, אתמול עבר הישוב אפרת לצבע צהוב – היחיד כרגע בכל הארץ - וקיבל את הציון 4.7.

נושאים קשורים:  19-COVID,  נתב"ג,  בדיקה סרולוגית,  קורונה,  חדשות,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
24.05.2021, 08:28

הרופא שלי בקופה סירב לתת לי בדיקה סרולוגית מאחר ולא היו בני בית חולים. ולתיירים יש תקציב חופשי? חלם

אנונימי/ת
24.05.2021, 19:25

מעניין אם זה יעבור בג״צ. מצד שני, על פי עיקרון ההדדיות, סביר להניח שכל מדינה שתושביה ידרשו לבדיקות דם במקום הצגת תעודת חיסון, תדרוש אותו הדבר גם מהישראלים הבאים.