COVID-19 עולמי

משלחת מומחים מ"הדסה" טסה לארגנטינה לסייע במאבק בקורונה

הצוות, הכולל מומחים שטיפלו בחולי קורונה קשים בשנה האחרונה, יעניק מנסיונו לגורמי הממשל בארגנטינה ולבתי החולים הכורעים תחת העומס

חמשת המומחים מ"הדסה" לפני ההמראה לארגנטינה. צילום: דוברות בית החולים

"הדסה אינטרנשיונל", הגוף האחראי על קשרי הקהילה והפעילות של בית החולים ברחבי העולם, יחד עם הנהלת בית החולים, אישרו מתווה לשיתוף פעולה בין ממשלת ארגנטינה למרכז הרפואי הדסה בירושלים, במטרה לספק לארגנטינה את העזרה המיידית הנדרשת כדי למנוע את התפשטותו של וירוס הקורונה המכה עתה במדינה הדרום אמריקאית.

חמישה מומחים בכירים מבית החולים הדסה עין כרם טסו בסוף השבוע (ו')  לארגנטינה כדי לחלוק מנסיונם בטיפול בחולי קורונה. החמישה התמודדו עם הטיפול בחולי קורונה לאורך שנת המשבר ובידיהם ניסיון הן בטיפול, הן בהיערכויות של היחידות לטיפול נמרץ והפעלתן, הן בניתוב חולים ואף במחקר ופיתוח טיפולים לקורונה.

במקביל, יזמו בארגנטינה התחלת שימוש בנוגדנים למחלימים בשלבים הראשונים של המחלה, יחד עם חברת "קמהדע" הישראלית, כפי שבוצע ב"הדסה" בהצלחה ואף התעניינו באפשרות ליישם את שלב המחקר הקליני הבא בארגנטינה, בטיפול שאותו פיתח פרופ׳ דרור מבורך וזכה להצלחה בטיפול בחולי קורונה קשים. כמו כן, תיבחן על ידי הצוות הישראלי האפשרות לקיום פאזה שלישית של החיסון הישראלי, אותו מפתח המכון הביולוגי בישראל.

פניית ממשלת ארגנטינה אל ההנהלה ב"הדסה" הגיעה במקביל לזינוק במספר החולים הקשים, כאשר במדינה המונה יותר מ-45 מיליון תושבים, יש כיום 274 אלף חולים בפועל ובבתי חולים רבים התפוסה ביחידות לטיפול נמרץ עם חולים במצב קשה כמעט מלאה.

את המשלחת, אשר תיפגש עם בכירי הממשל ועם מנהלי בתי חולים ומנהלי יחידות לטיפול נמרץ בארגנטינה, יוביל פרופ' יורם וייס, מנהל "הדסה עין כרם", יחד עם חורחה דינר מטעם "הדסה אינטרנשיונל".

משתתפי המשלחת הם הרופאים פרופ' מבורך, מנהל מחלקה פנימית אשר ניהל שתי מחלקות קורונה וממציא ™️Allocetra, טיפול חדשני בחולי קורונה בינוניים וקשים אשר עבר בינתיים פאזה שנייה בהצלחה; פרופ' סיגל סבירי, מנהלת היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים ומנהלת היחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה; פרופ' יוסף קרקו, מנהל המרכז למחקרים קליניים ב"הדסה" ומי שמוביל את הניסוי הקליני הנרחב של פיתוח החיסון הישראלי על ידי המכון הביולוגי בישראל; והאחות מיחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה קלאודיה פוגי.

בתוך כך הודיע משרד הבריאות כי לאור המצב הבריאותי בארגנטינה, משרד הבריאות פועל להכניס מדינה זו לרשימת המדינות המסוכנות. אם לא יחול שיפור משמעותי ברמת התחלואה בארגנטינה, תיתכן הכנסתה לרשימת המדינות המסוכנות, בתאריך 17.5.21, אשר נסיעה אליהן אסורה ומחייבת אישור ועדת חריגים ואשר גם מחוסנים ומחלימים השבים ממנה חייבים בבידוד.

רשימת המדינות המסוכנות כוללת כיום את אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו ותורכיה. כמו כן, משרד הבריאות מזהיר מפני נסיעה לאזורים ומדינות: הודו, איי סיישל, גאורגיה, מולדובה, מלדיביים, פיליפינים, צרפת, קוסטה ריקה, קפריסין, רוסיה ותאילנד, לאור מצב התחלואה הקיים במדינות אלו. משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מנסיעות שאינן חיוניות בעת הזו.

נושאים קשורים:  פרופ' דרור מבורך,  פרופ' יורם וייס,  משלחת רופאים,  סיוע רפואי,  חדשות,  ארגנטינה,  מגיפת הקורונה,  19-COVID,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות