COVID-19 עולמי

בבריטניה יעניקו 5,000 ליש"ט לכל מתנדב מחוסן שיידבק בקורונה

מטרת הניסוי הבריטי: לברר המינון הנדרש למנת החיסון השלישית | בסין מציעים למתחסנים גלידה ומתנות לצד איומים כלכליים על מי שלא מתחסן

צעירה בריטית במגיפת הקורונה. צילום: שאטרסטוק

ניסוי שהוזנק השבוע בבריטניה מזמין מחוסני קורונה צעירים ובריאים להתנדב להידבק מחדש בנגיף כדי לבחון כיצד המערכת החיסונית שלהם פועלת. בעד השתתפות בניסוי הזה יקבל כל מתנדב 5,000 ליש"ט. המטרה העיקרית היא גם לברר כך מהו המינון הנדרש למנת החיסון השלישית כנגד נגיף הקורונה על מנת לספק הגנה יעילה יותר.

גם בסין, לפי "ניו יורק טיימס", הציעו שלטונות הבריאות תמריצים מקוריים – מנת גלידה חינם או הנחות ברכישת פריטים שונים בחנויות - כדי לשכנע סרבנים ומהססי חיסונים להגיע להתחסן. רובם הסבירו את עמדתם בחשש מתופעות הלוואי של תרכיב החיסון. אם התמריץ הזה לא יפעל, יעברו השלטונות ל"שלב האיומים" בעונשים. אחד מהם: פגיעה בפרנסה והגבלות על חינוך ילדיהם של סרבני חיסונים.

הסיבה: מערכת הבריאות בסין אמנם מתגאה שהצליחה להשתלט על הנגיף אבל הירידה בתחלואה יצרה שאננות ורבים לא ממהרים להתחסן למרות שהחיסונים מוצעים להם. היעד שהציב הממשל, להגיע ליותר מ-560 מיליון מתחסנים עד סוף יוני, לא הושג. התמריץ המוצע הוא בנוסף להפעלת מנגנון תעמולה נרחב מצד השלטונות.

בנוסף פרסם השבוע ה-British Journal of Sports Medicine ממצאי מחקר שנעשה במרכז הרפואי קייזר-פרמננטה בקליפורניה בקרב 48,440 חולי קורונה. עלה בו, לפי דיווח של סוכנות רויטר'ס, כי 14.4% מהם כל לא עסקו בפעילות גופנית סדירה שנתיים ולפיכך נמצאו בסיכון גבוה מאחרים להידבק בנגיף ואף לחלות במצב קשה וגם ש-79.1% מהנדבקים ביצעו "פעילות גופנית כלשהי" ולמעשה פחות מהמומלץ, לפחות 150 דקות בשבוע. רק 6.4% ממשתתפי המחקר שעמדו בהמלצה הזאת נדבקו.

נושאים קשורים:  חיסונים,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  בריטניה,  סין
תגובות