• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 עולמי

"מודרנה" גייסה כ-7,000 תינוקות ופעוטות לניסוי בתרכיב החיסון שלה

רופאי ילדים ומתמחים ברפואת תינוקות מסייעים לחברה בגיבוש מתווה הניסוי ובבחינת המינון הנכון | כמה מהרופאים ומהאחיות הסכימו שילדיהם יקבלו את התרכיב

חיסון פעוטות. אילוסטרציה

חברת מודרנה הודיעה אתמול (ג') כי היא מצויה כבר בשלבי 2 ו-3 של הניסוי הקליני בתרכיב החיסון שלה לקורונה עבור בני חצי שנה עד גיל 12 שנה. לשם כך גויסו 6,750 ילדים כנסיינים בארה"ב ובקנדה.

גם בקבוצת גיל זאת התרכיב מיועד להינתן בשתי מנות, במרווח של 28 יום ביניהן. רופאי ילדים ומתמחים ברפואת תינוקות מסייעים לחברה בגיבוש מתווה הניסוי. כמה מהרופאים והאחיות המסייעות להם הסכימו שילדיהם יקבלו את התרכיב.

נציג של החברה מסר, כך דיווחה רשת ABC News, כי אחת ממטרות הניסוי היא למצוא את המינון הטוב ביותר עבור הילדים מאחר שברור כי מינון זה הוא נמוך מהמינון של תרכיבי החיסון לבגירים. הניסוי יתנהל בשלבים: תחילה בקרב תינוקות בני שישה עד 11 חודשים ובהמשך בקרב פעוטות בני שנתיים עד שש שנים וכך הלאה עד גיל 12 שנה.

גם "פייזר" החלה בינואר בניסוי במתן החיסון לקורונה לבני 15-12 שנים ופעלה לגיוס נסיינים צעירים אלה. ההערכות: התוצאות לא יושגו לפני אמצע או סוף 2021. כיוון שתרכיב החיסון, המבוסס על mRNA, כבר קיבל את אישור ה-FDA לשימוש באוכלוסיה הבוגרת, "פייזר" ו"מודרנה" לא יצטרכו לחזור על שלבים ראשוניים של ניסוי מסוג זה. "פייזר" מתחילה מיד בשלב 3.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חברת מודרנה,  חיסון לילדים,  חדשות,  19-COVID,  ניסוי קליני,  פייזר
תגובות
17.03.2021, 18:45

האם מחלה שפוגעת בפחות מאחד ל-100000 תינוקות מצדיקה ניסוי חיסון לתינוקות נגד המחלה? איך יוכלו להוכיח שיש תועלת נטו בחיסון כזה לתינוקות? האם זו הסיבה האמיתית שהמנהל הרפואי של מודרנה התפטר? אני קורא לרופאי הילדים לצאת מהתרדמת ולומר את דברם.

אנונימי/ת
18.03.2021, 09:18

דר ניר צבר כל הכבוד לך על האומץ לומר מה שמובן מאליו אך לא לגיטימי שיאמר.

אנונימי/ת
18.03.2021, 12:14

השאלה אינה מי תרם את הילדים הבריאים שלו לניסוי ,אלא מה הואקיבל בתמורה. או יותר נכון... כמה?
וזה עצוב מאד .

אותה השאלה לאלו שתרמו את הנשים בהריון בישראל לניסוי (בחינם וללא הסכמה מדעת)