• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

רופאים במחלקה לטיפול נמרץ ילדים ב"סורוקה" הותקפו באלימות

מקרה אלימות קשה נגד צוות רפואי ב"סורוקה": אב לתינוקת חנק רופאה והיכה את מנהל המחלקה ואח | יו"ר הר"י קורא לשר הבריאות לתגבר מיד את מערך האבטחה בבתי החולים

אלימות נגד צוות רפואי. אילוסטרציה

מקרה אלימות קשה נגד אנשי צוות רפואי אירע הבוקר (ג') בבית החולים סורוקה בבאר שבע. אב לתינוקת, שטופלה במחלקה לטיפול נמרץ ילדים, תקף שלושה אנשי צוות רפואי. בעקבות המקרה הצוותים הרפואיים ב"סורוקה" ישבתו מחר בבית החולים בין השעות 9:00 ל-11:00.

התוקף, אב לתינוקת בת שישה שבועות, שהורדמה והונשמה לצורך בדיקת MRI. האב, שבתו הזדקקה להתאוששות מהבדיקה במחלקת טיפול נמרץ, הבין שאין מקום וחשב שהפתרון הוא אלימות ולכן חנק רופאה במחלקת טיפול נמרץ ילדים, דחף אותה בחוזקה אל הקיר ובהמשך הלם במכות אגרוף במנהל המחלקה ובאח נוסף שהיה במקום. אנשי ביטחון ומשטרה הגיעו אל המחלקה רק לאחר שהאירוע הסתיים, כשהצוות הרפואי כולו הלום ואחוז טראומה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הוציא בעקבות האירוע מכתב חריף לשר הבריאות ובו דרש ליישם מיד ובשטח את המלצות הוועדות לתגבור מערך האבטחה בבתי החולים

"אני שב ומתריע, כפי שהתרעתי גם בפני שרי המשפטים וביטחון הפנים", כתב פרופ' חגי במכתבו לשר אדלשטיין, "מדובר בהפקרות מוחלטת שנובעת כל כולה מהתעקשותה של הממשלה לא ליישם בשטח את המלצות הוועדות שכבר אומצו על ידה פורמלית. מדובר בשורה של צעדים שבראשם תגבור מערך האבטחה בבתי החולים, הצבת שוטר בכל חדר מיון, הטמעת אמצעים טכנולוגיים ועוד".

פרופ' חגי כתב עוד: "לא יעלה על הדעת שבטחונם האישי של הצוותים הרפואיים, אלה שעושים יומם וליל למען בריאותם של אזרחי ישראל, יהיה להפקר. אני קורא להתערבותך המיידית בנדון, לצורך יישום מהיר של כל הצעדים הנדרשים והקצאת מלוא המשאבים הכרוכים בכך. ההסתדרות הרפואית לא תשקוט ולא תהסס להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה על מנת שממשלת ישראל תתעורר בעניין, ויפה שעה אחת קודם".

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, מסרה: "שוב אנחנו עדים לזה שהצוותים הרפואיים הופכים לשק איגרוף של מטופלים או בני משפחה קיצוניים. התקיפה הפעם מגיעה על רקע מחדלי מערכת הבריאות. אין מקום לאלימות משום סיבה ואנחנו נמשיך להילחם על כך!

"עובד צוות רפואי לא צריך לפחד להגיע לעבודה, בדיוק כמו כל אדם אחר במדינת ישראל! זו בושה למערכת ובושה לערכים, שאנו עדים באופן קבוע לאלימות בבתי החולים והמרכזים הרפואיים. הגיע הזמן שידאגו לכל התחלואות במערכת בין אם מדובר במיגור האלימות ובין אם בהוספת תקנים ומיטות. כפי שניתן לראות - דבר מוביל לדבר".

נושאים קשורים:  אלימות בבתי החולים,  סורוקה,  אלימות נגד צוות רפואי,  חדשות,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פרופ' ציון חגי
תגובות
אנונימי/ת
16.03.2021, 21:15

אין ספק שהר"י עומדת בנושא זה לצד הרופאים בנחישות, ומגבה אותם במהלכים חריפים וקיצוניים ביניהם שליחת מיילים, גינוי האלימות, ואף סדנאות שימוש באגרופנים,נונצ'קו וקראטה להגנה עצמית. כל הכבוד הר"י! אתם באמת דואגים לנו!