• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
מחקרים COVID-19

מחקר אמריקאי: טיפול בילדים והסיכון להידבקות בנגיף הקורונה

מחקר זה הראה כי חשיפה במסגרת טיפול בילדים בחודשים הראשונים של המגיפה בארה"ב לא היתה קשורה לסיכון גבוה להעברת הנגיף למטפלים

ילדים במגיפת הקורונה צילום: חן ליאופולד/ פלאש 90

במרכז הוויכוח בנושא הפתיחה המחודשת של בתי הספר והטיפול בילדים עומדת השאלה: האם ילדים הם בעלי מסוגלות גבוהה להפצת וירוס הקורונה (COVID-19) והאם הם עלולים להגדיל את התפשטות הנגיף בקהילה במידה שהמסגרות ייפתחו מחדש.

המחקר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת הרפואי Pediatrics השווה את תוצאי ה-COVID-19 במסגרות טיפול בילדים שהמשיכו לעבוד במהלך שלושת החודשים הראשונים של מגיפת הקורונה בארה"ב, אל מול התוצאים אצל אלה שלא.

במחקר זה התקבלו נתונים מ-57,335 מטפלים בארה"ב אשר דיווחו האם הם אי פעם נמצאו חיוביים או אושפזו בגלל נגיף ה-COVID-19 (427 מקרים) לצד דיווח על מידת החשיפה שלהם לטיפול בילדים.

במחקר לא נמצא קשר בין חשיפה לטיפול בילדים לבין COVID-19 הן באופן כללי (יחס הסיכויים [OR], 1.06; רווח בר סמך  95% [CI], 0.82-1.38) והן בניתוח לפי מקרה-ביקורת (OR, 0.94; 95% CI, 0.73 –1.21). בניתוח לפי מקרה-ביקורת, מטפלים ביתיים (בניגוד למטפלים במוסדות) נדבקו באופן מובהק יותר (OR, 1.59; 95% CI, 1.14-2.23) אך לא נמצאה קורלציה למידת החשיפה שלהם.

במסגרת המאמצים הניכרים להפחתת שיעור ההידבקות בתכניות טיפול בילדים בארה"ב, חשיפה במסגרת טיפול בילדים בחודשים הראשונים של המגיפה בארה"ב לא היתה קשורה לסיכון גבוה להעברת COVID-19 למטפלים.

בהבנת  ממצאים אלה יש להביא בחשבון את שיעורי העברת הרקע והמאמצים הניכרים להפחתת ההדבקה המיושמים בתכניות לטיפול בילדים.

נושאים קשורים:  ילדים,  קורונה,  זיהומים,  הדבקה בקהילה,  19-COVID,  מערכת החינוך,  חדשות,  מחקרים
תגובות