• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

"זה לא פייק-סגר - היינו מגיעים ל-20 אלף מאומתים ליום"

סגן שר הבריאות יואב קיש התייחס לנתוני התחלואה הגבוהים בראיון לרדיו 103fm: "אם לא היינו בסגר, היינו עוברים את רף האלפיים חולים קשים בבתי החולים"

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הממשלה צפויה להתכנס היום (א') כדי לדון בדרישת משרד הבריאות להאריך את הסגר בשבוע לפחות, זאת לנוכח נתוני התחלואה שעדיין גבוהים והעומס במחלקות הקורונה בבתי החולים.

הבוקר (א'), בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm, אמר סגן שר הבריאות יואב קיש: "אין ספק שמה שרצינו לראות בכל הסגרים האחרונים של ירידה משמעותית בתחלואה ובאחוז המאומתים לא קורה בסגר הזה. ביקשתי לעשות ניתוח מה היה קורה אם לא היינו בסגר, כי כולם אומרים 'זה פייק סגר', 'הוא לא אפקטיבי ולא עושה דבר'. התחלנו עם R של 1.25 וירדנו ל-0.9. אם היינו נשארים על אותה רמת הדבקה, ואין ספק שהירידה משויכת לסגר, היינו מגיעים ליותר מ-20 אלף מאומתים ליום ועוברים את רף האלפיים חולים קשים בבתי החולים".

עמדתו של סגן שר הבריאות היא להאריך את הסגר לפחות בשבוע, "עד שבאמת נתחיל לראות ירידה בתחלואה הקשה בבתי החולים. כרגע, בתחלואה הקשה בבתי החולים, אי אפשר לוותר".

עוד אמר קיש: "הופתענו מהאגרסיביות של הוריאנט הבריטי, כל העולם הופתע למעשה, ואנחנו נותנים לו כרגע מענה ולכן אני נזהר לא להתנבא במחלה הזאת. אי אפשר להתעלם מזה ששלושה מיליון חוסנו מתוך כ-1.7 מיליון שקיבלו את המנה השנייה, שברובם באוכלוסיית סיכון".

בהתייחסו להערכה כי החיסון אינו יעיל כנגד הוריאנט הדרום אפריקאי, אמר: "זה לא מה שנאמר, היעילות שלו אולי יותר נמוכה ועוד לא הוכח. מה שהיום נוכח במספרים מאוד גדולים בקהילה הישראלית זה הוריאנט הבריטי, עוד לא הדרום האפריקאי. אנחנו עושים מאמצים רבים לעצור את התפשטות הוריאנט, יש כנראה יעילות (לחיסון) אבל יותר נמוכה, אני יותר מוטרד מהדברים שאני לא יודע אם יגיעו".

לגבי המשך סגירת השמיים גם בשבועיים הקרובים, אמר ח"כ קיש: "הכל צריך להיות סגור. כרגע סגור, אבל נצטרך לפתוח, וכשזה יקרה - כל החוזרים ארצה ילכו לבידוד במלוניות ונוכל לעקוב ולראות שהם לא חולים על ידי ביצוע בדיקה לפני הכניסה לישראל".

לדבריו, יהיה הכרח להשתמש באיכון דיגיטלי על מנת לאכוף את נושא הבידודים של החוזרים מחו"ל. "מי שיחליט שהוא רוצה לצאת לבידוד ביתי אחרי שהבדיקה התקבלה שלילית, תהיה לו אופציה לבחור אם ללכת לבידוד ביתי עם מערכת איכון כדי לוודא שהוא מקפיד. לצערי, הבידודים לא נשמרים מספיק טוב - אנחנו לא נשתמש באפליקציה כי אנחנו צריכים לתת מענה לכל הציבור ויכול להיות שזה יהיה מכשיר פיזית. יכול להיות שבסוף זה יהיה צמיד, יש הרבה מאוד טכנולוגיות שמשתמשות בהן מדינות אחרות ואנחנו נהיה חייבים להקפיד יותר על הבידודים. זו תהיה אלטרנטיבה לבידוד מלונית, מי שיבקש לצאת מהמלונית ולעבור לביתו, יהיה תחת איכון טכנולוגי".

לשאלה אם המתחסנים יהיו פטורים מבידוד, ענה קיש: "הנושא של האם מי שמחוסן או מחלים יכול להדביק מישהו אחר שלא חוסן זו שאלה שאין עליה עוד תשובה מקצועית מסודרת. ההנחה הרפואית אומרת שלא, אבל קיים חשש בעניין הזה וזה ייבחן. אני אחכה לשמוע מה יגידו הדרגים המקצועיים הרפואיים".

נושאים קשורים:  ח"כ יואב קיש,  סגר,  19-COVID,  חיסון לקורונה,  בידוד,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
31.01.2021, 11:30

מי מוכן לאכול תבשיל שהמתכון שלו כולל רפואה+ פוליטיקה+ כתבי אישום + בחירות ?