• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

"התחלואה בקרב צעירים מתפשטת - יש לחסן בדחיפות ילדים מגיל 16"

פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים ב"סורוקה", מדגיש: "עד שלא יחסנו ילדים, לא יהיה חיסון עדר במדינה ויש על כך קונצנזוס בקרב הרופאים"

מגיפת הקורונה בישראל. צילום: Furmiga Stock/ שאטרסטוק

בעוד משרד הבריאות נמנע, לפי שעה, לחסן גם בני נוער מגיל 16 ומעלה וכן עדיין לא הורה על הורדה נוספת בגיל המוזמנים להתחסן - עתה הוא כבר מגיל 40 שנה ומעלה, ההערכה ההולכת ומתחזקת בקרב לא מעט רופאים היא שקיימת עתה התפשטות נרחבת יותר של תחלואת קורונה בקרב ילדים ובני נוער לעומת זו בשני גלי הקורונה הקודמים. זאת, קרוב לוודאי בגלל המוטציה הבריטית והדרום אפריקאי היותר מידבקים.

פרופ' דוד גרינברג. "באחרונה רואים גם ילדים עם מחלות רקע, בגיל ההתבגרות, שמתאשפזים". צילום: דוברות "סורוקה"

בהקשר זה אמר הבוקר (ד') פרופ' דוד גרינברג, יו"ר החטיבה לרפואת ילדים במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע, חבר בצוות משרד הבריאות לטיפול במגיפות ובוועדת החיסונים: "המוטציה החדשה מסתובבת הרבה יותר ובמשך הרבה זמן. עד שלא יחסנו ילדים, לא יהיה חיסון עדר במדינה. יש על כך קונצנזוס בקרב הרופאים. אנחנו גם רואים עתה שכיחות רבה של חולים לכיוון האוכלוסיה היותר צעירה. הילדים הם גורם מפיץ של הנגיף. הילדים הם רובם א-סימפטומטיים, אבל באחרונה רואים גם ילדים עם מחלות רקע, בגיל ההתבגרות, שמתאשפזים".

גל התחלואה בקרב ילדים ובני נוער בא לידי ביטוי מובהק בירושלים: מבין יותר מ-15 אלף מאומתים לנגיף ושיעור הבדיקות החיוביות - בין 18.9% ל-24.2% במגזר החרדי - מספר הילדים מקרב תושבי העיר שנדבקו בנגיף עומד נכון לאתמול על 4,313 תלמידים, כאשר רובם (3,517) מהמגזר החרדי, 695 מהמגזר הכללי ו־101 מהמגזר הערבי. גם בימי הסגר הנוכחי שהוארך מאתמול עד סוף החודש מעל 20% ממוסדות החינוך החרדי המשיכו לפעול.

מבין 1,142 מאומתים חדשים שאובחנו שלשום במגזר החרדי בירושלים, כמחציתם מתחת לגיל 18. יש מוסדות חינוך שבהם אובחנו מעל 100 מאומתים במוסד אחד ביממה אחת.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  חיסון ילדים,  פרופ' דוד גרינברג,  מגזר חרדי
תגובות