COVID-19 בישראל

אגף מיון נשימתי מוגבר נחנך במלר"ד "שמיר-אסף הרופא"

האגף שנבנה בעלות של 2.5 מיליון שקל ישמש כאתר נפרד לחולי קורונה במחלקה לרפואה דחופה ומכיל 20 מיטות לטיפול בחולים מורכבים

20 עמדות מנוטרות במעגל סגור באגף המלר"ד החדש ב"שמיר-אסף הרופא". צילום: דוברות בית החולים

אגף מיון חדש, אחורי ונפרד, נחנך הבוקר (ג') במלר"ד המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא. האגף ישמש כאתר נשימתי מוגבר במחלקה לרפואה דחופה לחולי קורונה עם יכולת קליטת כמות כפולה של מטופלים.

האגף, בשטח של 250 מ"ר, נבנה בבנייה קלה ומהירה ועלותו מוערכת בכ-2.5 מיליון שקל, לא כולל הצטיידות ייעודית, כגון מיטות ומכשור רפואי.

עד היום מיון הקורונה האחורי והנפרד כלל עשר עמדות מנוטרות ומצולמות ייעודיות למטופלים מאומתים ואתר נוסף עם עשר מיטות נוספות למטופלים עם חשד לקורונה. כעת, עם חנוכת המבנה החדש שנבנה בצמוד, נוספו עשר עמדות טיפול חדשות, כך שבמצב חירום ניתן יהיה להכיל כ-20 עמדות לחולי קורונה.

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי, ציינה כי "הודות לצוותי ההנדסה והתכנון וההירתמות המהירה של כל הגורמים הרלוונטיים בבית החולים, הצלחנו בזמן קצר בשת"פ מצוין לתת מענה חשוב בעת הזאת עם העלייה בתחלואת הקורונה בישראל".

מנהל המלר"ד, ד"ר דניאל טרוצקי, הדגיש כי "הקמת המבנה והרחבת המלר"ד בוצעו לאחר תכנון משותף עם ההנהלה, ושימוש בבנייה קלה ומהירה. באתר הקורונה ("נשימתי מוגבר") במלר"ד מטופלים חולים מורכבים שלעתים רבות זקוקים לטיפול מתקדם ואף לתמיכה נשימתית עד להעברתם להמשך טיפול ביחידת טיפול נמרץ או במחלקות האשפוז הייעודיות לחולי קורונה ב'שמיר'".

נושאים קשורים:  בית החולים אסף הרופא-שמיר,  אסנת לב ציון קורח,  מלר"ד,  חדשות,  19-COVID
תגובות