אסתמה

אסתמה מסוג 2 ("גבוהה") קשורה למיקוביום ולמיקרוביום פנימיים ספציפיים

מחקר זה בדק את הקשר של המיקרוביום והמיקוביום פנימיים של חולי אסתמה לבין חומרת מחלתם. המחקר מצא שישנו קשר בין המיקוביום של חולה האסתמה לבין חומרת מחלתם

תרבית חיידקים (צילום: אילוסטרציה)

הקשר בין חשיפות סביבתיות למיקרובים ואסתמה מתועד היטב, אך אף מחקר לא שילב תוצאות של ריצוף עמוק (deep-sequencing) ממיקרוביומים ריאתיים ופנימיים של חולי אסתמה עם פרמטרים ספירומטריים, קליניים ואנדוטייפ (endotypes). מטרת מחקר זה היא לחקור את הקשר בין חשיפות מיקרוביאליות פנימיות לקהילות מיקרוביאליות ריאתיות, ולתעד את תפקידן של חשיפות מיקרוביאליות על תוצאות דלקתיות וקליניות של חולים עם אסתמה קשה (SA).

55 מטופלי SA נרשמו לניתוח הפלאורה החיידקית שלהם באמצעות אספני אבק אלקטרוסטטיים (EDC). בקרב חולים אלה 22 הצליחו לייצר כיח בתקופות החמרה או יציבות ריאתית והיו להם זוגות שלמים של דגימות EDC וליחה, שנאספו ונותחו. במחקר השתמשו ב-metagenomics הממוקדות באמפליקונן (amlicon) כדי להשוות קהילות מיקרוביאליות מדגימות EDC וליחה של חולים על פי אנדוטיפים מסוג 2 (T2).

בהשוואה לחולים עם SA מסוג 2 "נמוכה", חולים עם  SA מסוג 2 "גבוהה" הראו עלייה במגוון האלפא (alpha diversity) החיידקי וירידה במגוון האלפא הפטרייתי הפנימיים שלהם. חולים עם SA מסוג 2 "גבוהה" היו בקורלציה משמעותית לרמות ה-FeNO. מגוון הבטא של ה-EDC מיקוביום היה משמעותי לאנדוטיפים של T2. יתר על כן, שיעור הטקסות (taxa) הפטרייתיות המשותף בין כיח לדגימות EDC היה גבוה משמעותית כאשר המטופלים גילו החמרה חריפה.

תוצאות אלו הדגימו, לראשונה, קשר פוטנציאלי בין המיקוביום הפנימי לתכונות הקליניות של חולי SA, אשר אמור לחדש את העניין בפענוח האינטראקציות בין סביבה מקורה, פטריות ומארח באסתמה.

מקור:

Louise-Eva V. (2020) The Journal of Allergy and Clinical Immunology: published online

נושאים קשורים:  אסתמה,  מיקרוביום,  מיקוביום,  מחקרים
תגובות