• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קורונה בישראל

עלייה עקבית בתחלואה במערכת החינוך מאז פתיחת שנת הלימודים

הנתון שהכריע את ההחלטה להקדים את סגירת מערכת החינוך: כ-4,000 תלמידים וכ-2,000 עובדי הוראה חולים עתה בקורונה

תלמידי תיכון במגיפת הקורונה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

מאז תחילת שנת הלימודים הנוכחית, לפני 16 יום, ניכרת עלייה עקבית, לינארית, מדי יום בהיקף תחלואת התלמידים ועובדי ההוראה בבתי הספר וגני הילדים. נתונים בנושא זה הוצגו לשרים במהלך הדיון שהתנהל אמש והסתיים הבוקר (ד') בקבלת ההחלטה להקדים את סגירת מערכת החינוך כולה לתקופת הסגר, החל ממחר.

לפי נתונים אלה, כ-4,000 תלמידים וכ-2,000 עובדי הוראה חולים עתה בקורונה. ב-13 בחודש היה יום השיא במגמת העלייה העקבית בתחלואה, עם 656 תלמידים ו-322 עובדי הוראה שהיו מקרי קורונה חדשים.

עוד נמסר כי בשבועיים האחרונים שיעור התלמידים בכלל חולי הקורונה בישראל עלה מ-8% ל-16% כאשר בקבוצת הגיל 19-10 העלייה היתה מ-18% ביום תחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ל-26%.

לשרים נמסר כי במשך תקופה ארוכה מאז חודש מאי, מספר התלמידים שנכללו בקרב חולי קורונה חדשים, מדי יום עמד על ממוצע של 50 אבל החל מתחילת שנת הלימודים ובעקביות חלה עלייה שהגיעה לממוצע של 200-150 מקרי קורונה חדשים ביום, וזאת לפני "יום השיא" שהדליק נורה אדומה אצל פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וצוותו וגרם לו לדרוש אתמול את סגירת מערכת החינוך באופן מיידי.

עד כה נסגרו בכל הארץ עקב הדבקה 95 בתי ספר ו-552 גני ילדים. דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר הצביע על כך שבקבוצת הגיל 19-14 (תלמידי התיכוניים ועל-תיכוניים) מפתיחת שנת הלימודים יש עלייה משמעותית בתחלואת קורונה שמאופיינת ב"תחלואה שקטה" - מנוע מרכזי בעלייה בתחלואה הכללית ומה שמקשה את בלימתה. כמו כן מצביע הדו"ח היומי על עלייה ב-24% בחולים במצב קשה –מדד נוסף המעיד על התפשטות המגיפה ומוביל לעומסים בבתי החולים.

נושאים קשורים:  מערכת בחינוך,  קורונה,  תחלואה,  תלמידים,  מורים,  בתי ספר,  פרופ' רוני גמזו,  חדשות
תגובות