קורונה עולמי

ארגון הבריאות העולמי: החיסון נגד הקורונה - לא לפני מאי 2021

ב-WHO טוענים כי השלב האחרון של הניסויים הקליניים יתארך | מנגד, כמה ממפתחות החיסון לקורונה הודיעו שכבר באמצע אוקטובר יסיימו את עיבוד הנתונים והן אף נערכות לייצור מיליוני תרכיבים

חיסון לקורונה. אילוסטרציה

ארגון הבריאות העולמי WHO מעריך כי תרכיבי החיסון נגד קורונה לא צפויים להיות מוכנים לשימוש לפני אמצע השנה הבאה. דוברת הארגון מסרה לסוכנות החדשות רויטרס כי השלב האחרון של הניסויים הקליניים "יהיה ארוך מכפי שהעריכו עד כה".

דוברת ה-WHO, מרגרט האריס, מסרה בתדרוך לעיתונאים ממטה הארגון בז'נבה: "אנחנו לא מצפים לראות חיסון לשימוש נרחב עד אמצע השנה הבאה. שלב 3 בניסוי הקליני חייב להימשך זמן רב כיוון שעלינו לראות עד כמה החיסון מגן באמת ועד כמה הוא בטוח".

אלא שבמקביל, החברות השונות המייצרות את תרכיבי החיסון אופטימיות הרבה יותר. לפחות שבע חברות דיווחו בסוף השבוע כי הן נמצאות בשלב הסופי של הניסויים הקליניים בבני אדם וכמה מהן צפויות לסיים את עיבוד הנתונים עד אמצע אוקטובר ואף הודיעו שהן נערכות לייצור של מאות מיליוני תרכיבי חיסון.

בעוד נשיא ארה"ב לוחץ במיוחד על חברת מודרנה לסיים את שלב עיבוד הנתונים מהניסוי שהיא מבצעת עתה ומוקדם מהצפוי – כך, לפי דיווחי התקשורת האמריקאית, כדי שהנשיא יוכל להשתמש בנתונים אלה כדי להיבחר לכהונה שנייה – מתכוונת כמה מהחברות לפרסם הודעה משותפת לפיה הן דבקות בסטנדרטי הבטיחות המחמירים ביותר כדי שהציבור אכן יסכים להתחסן והן יהדפו את לחצי הבית הלבן הנובעים ממניעים פוליטיים.

יועץ הנשיא טראמפ לנושאי הקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר בסוף השבוע כי "אין זה סביר שבאוקטובר יהיה תרכיב חיסון זמין, אבל זה גם לא בלתי אפשרי".

רוסיה הודיעה בסוף השבוע כי 40 אלף נסייני חיסון משתתפים בשלב השלישי של הניסוי קליני שהיא עורכת עם התרכיב בשם "ספוטניק 5" . The Lancet דיווח ביום ו' שעד כה נערכו ברוסיה שני ניסויים בבני אדם, כל אחד מהם נמשך 42 ימים וכלל 38 מבוגרים בריאים. הממצאים הראו כי אף אחד ממקבלי החיסון לא פיתח תופעות לוואי משמעותיות והודגמה עליית נוגדנים משמעותית. בשבוע שעבר החל השלב שבו משתתפים 40 אלף איש. רוסיה הודיעה שהחלה לייצר מיליוני מנות חיסון.

נושאים קשורים:  ארגון הבריאות העולמי,  חיסון לקורונה,  נשיא ארה"ב דונלד טראמפ,  רוסיה,  תרכיב חיסון,  ניסויים קליניים,  ספוטניק 5,  חברת מודרנה,  חדשות,  קורונה
תגובות
09.09.2020, 08:14

במאי 21 תעלם הקורונה בלאו הכי

אנונימי/ת
09.09.2020, 08:56

מסכים.
אולי לא בדיוק במאי, אולי ביוני, אבל עד האביב-יוני סביר להניח שנראה ירידה משמעותית בדומה לסירקולציה העונתית של שפעת או העלמות.