קורונה בישראל

רופא בכיר במחלקת קורונה ב"הלל יפה" נדבק בנגיף ואושפז במחלקתו

לצידו של ד"ר ג'מיל מוחיסן, מומחה למחלות זיהומיות, אושפזה אמו במצב קשה | לאחר שהחלים הוא מטפל בחולי הקורונה ללא צורך במסיכה ובמיגון אישי

ד"ר ג'מיל מוחסין מטפל באמו במחלקת הקורונה ב"הלל יפה". צילום: דוברות בית החולים

ד"ר ג'מיל מוחיסן, שהוביל בגל הראשון של הקורונה את המחלקה הזיהומית א' למאומתי קורונה במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, נדבק בעצמו בנגיף, ככל הנראה מאמו. השניים אושפזו במחלקה וכעבור שלושה ימים, כשחל שיפור במצבו, חזר ד"ר מוחיסן לסייע לעמיתיו הרופאים בטיפול בחולים המאושפזים באותה מחלקה, אך הפעם ללא צורך בלבוש מגן ומסיכה.

ד"ר מוחסין הסביר את הסיבה להתנהגותו הנראית לרבים חריגה כשהוא בודק מטופלים בעוד עמיתיו הרופאים נדרשים להיות ממוגנים מכף רגל ועד ראש: "לראות את הרופא המטפל בך ישירות, ללא מסיכה, פנים אל מול פנים, מקנה למטופל תחושת ביטחון. המטופלים הרגישו כי מי שעומד מולם מבין בדיוק מה הם מרגישים ועד כמה תסמיני מחלתם קשים, כי הרי הוא עצמו חווה את המחלה המורכבת הזאת".

בנוסף לקשיי הנשימה, השיעול הטורדני וההרגשה הכללית הרעה, כך הדגיש, היה מרכיב שהקשה עליו במיוחד בימי האשפוז: העובדה שאמו, שאושפזה לצידו, סבלה מאותם תסמיני מחלה אך מצבה הוגדר קשה.

"חלק מההחלטה שלי להתאשפז היה גם מצבי הפיזי שהורע, אבל גם כדי שאוכל להיות לצד אמי, לתת לה הרגשה בטוחה שאני נמצא לצידה ומטפל בה לאורך כל הדרך. היה לי קשה לראות אותה סובלת, אך אני שמח שמצבה השתפר וכעת היא מרגישה טוב יותר". האם כבר שוחררה לבידוד ביתי ואת המשך תהליך ההחלמה והשיקום תבצע בקהילה.

נושאים קשורים:  ד"ר ג'מיל מוחיסן,  מחלקת קורונה,  חדשות,  בית החולים הלל יפה,  קורונה
תגובות