• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קורונה בישראל

ממינימום מגבלות ועד סגר: האם תכנית הרמזור של גמזו תצא לפועל?

אם תאושר על ידי הממשלה, תופעל התכנית עם תחילת שנת הלימודים ותנוהל על ידי הרשויות המקומיות בהתאם לתחלואת הקורונה ביישובים

תושבים באלעד. סומנה כעיר אדומה. צילום: יוסי אלוני/ פלאש 90

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמור להציג היום בכנס מיוחד ותחת הכותרת "מנהיגות מקומית במשבר הקורונה", שיתקיים בשידור אינטראקטיבי, את עיקרי התכנית שלו לפיה הרשויות המקומיות ינהלו את ההתמודדות עם המגיפה בהתאם לתחלואה בהן.

התכנית אמורה להיות מופעלת עם תחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר  ומבוססת על רעיון "הרמזור", לפיו הרשויות יהיו מחולקות לארבע קטגוריות לפי הצבעים: ירוק, כתום, צהוב ואדום. בנוסף יסומנו ישובים בצבע לבן – כאלה שבהם אין כלל הגבלות. התכנית עצמה טרם קיבלה אישור סופי של הממשלה.
לפי דיווח הבוקר (ב') של מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום", רשויות שיוגדרו "אדומות" תהיה בהן למידה מרחוק ותתקיים רק פעילות בחינוך המיוחד. התכנסויות ואירועים יותרו במסגרת של עשרה אנשים בלבד במבנה סגור ו-20 בשטח פתוח. מקומות העבודה לא יפעלו, יינתנו שירותים חיוניים בלבד ולא תתקיים תחבורה ציבורית.

ביישובים שיוגדרו "כתומים" תתאפשר למידה במשמרות וגם מרחוק, יותרו התכנסויות של 50 איש מחוץ למבנה ו־25 איש בתוך מבנה. העסקים יפעלו בהתאם לתנאי התו הסגול. ברשויות "צהובות" תתאפשר פעילות חינוכית בתנאי התו הסגול ובמשמרות ומרחוק.

ביישובים ה"ירוקים" תתקיים כל הפעילות החינוכית בתנאי התו הסגול ויותרו גם התכנסויות של עד 500 איש מחוץ למבנה ו־250 בתוך מבנים.

המעבר בין מקטגוריה אחת לאחרת  תתאפשר בהתאם לפרמטרים הבאים: מספר החולים באותה רשות, שיעור החולים ביחס לגודל האוכלוסיה המקומית, שיעור הבדיקות החיוביות וקצב ההדבקה. רק לאחר שלושה ימים של יציבות במגמה יתאפשר מעבר למדרג נמוך יותר, כלומר לעבר הצבע הירוק, או שתהיה החמרה בהגדרת אותו ישוב.

נכון לאמש יש עתה שלוש רשויות "אדומות" - קלנסווה, זמר ואלעד, 28 "כתומות" ובהן בני ברק, מודיעין עלית, בית שמש, ירוחם ושלומי, 58 "צהובות", 29 "ירוקות" ו-137 הן "לבנות" שלגביהן לא תהיה שום הגבלה.

פרופ' גמזו אמר כי "המטרה להיכנס לערים האדומות והכתומות בסיוע פיקוד העורף ומערכת הביטחון ולעסוק בהן בשיפור התהליכים". פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משר הבריאות, מסר כי בתקופה הקרובה תבוצע הערכה אם בכלל ניתן יהיה לעבוד לפי שיטת הרמזור.

נושאים קשורים:  סגר,  תכנית הרמזור,  פרופ' רוני גמזו,  פרופ' חזי לוי,  קורונה,  ערים אדומות,  רשויות מקומיות
תגובות
06.09.2020, 01:05

נמאס מלצבוע את החרדים.. שמו תמונה של אלעד בעוד שהיא איננה עיר דומה בכלל, הערים אדומות כוללות ברובם ערים ערביות וכוללות גם את נתיבות את טבריה את עמנואל ועוד