• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

רופאה וחוקרת ישראלית בתחום מוות בעריסה נבחרה להנהלת ISPID

ד"ר ענת שץ, מייסדת מרפאת הנשימה ושינה לילדים ב"שערי צדק" וחלוצה בחקר ובמניעת תופעת המוות הפתאומי בתינוקות בישראל, נבחרה להנהלת הארגון העולמי למניעת מוות בעריסה

ד"ר ענת שץ, מייסדת ויו"ר עמותת עתיד למניעת מוות בעריסה ולתמיכה במשפחות שאיבדו תינוק באורח פתאומי

ד"ר ענת שץ מבית החולים שערי צדק בירושלים נבחרה להנהלת הארגון העולמי למניעת מוות פתאומי, ISPID.

ד"ר שץ היא רופאת אף, אוזן וגרון בכירה ומייסדת מרפאת הנשימה ושינה לילדים במרכז הרפואי בירושלים וכן מייסדת עמותת עתיד למניעת מוות פתאומי בתינוקות. היא מוכרת כחלוצה בחקר ומניעת תופעת המוות הפתאומי בתינוקות בישראל וזכתה באות הוקרה מטעם הארגון הבינלאומי ISPID על תרומתה למניעת סיכון למוות פתאומי בתינוקות ומוות בעריסה.

כחלק מפעילותה יזמה ד"ר ש"ץ כנסים בינלאומיים וארציים שבהם הציגה את הנושא. במסגרת תפקידה היא מקדמת תכניות הכשרה של אנשי מקצועות הבריאות בנושאי שינה בטוחה ובמניעת גורמי סיכון למוות בעריסה של תינוקות. כמו כן, היא מובילה מיזם ארצי להסמכת מחלקות תינוקות ויולדות בבתי החולים בנושא שינה בטוחה. במסגרת תהליך ההסמכה החל המרכז הרפואי שערי צדק להשתמש בשקי שינה לילודים ומיישם תכנית למידה ייעודית שפותחה על ידי ד"ר שץ לצוותים הרפואיים.

ב-1999 הקימה ד"ר שץ את עמותת עתיד שבה היא משמשת כיו"ר. העמותה מקדמת מניעת מוות בעריסה ותומכת במשפחות שאיבדו תינוק באורח פתאומי. במקביל פעלה ד"ר שץ גם בכוח המשימה הבינלאומי המיוחד GLOBAL STRATEGY TASK FORCE וייצגה את ישראל בארגון האירופאי של חוקרי מוות בעריסה ESPID.

עד כה שימשה שץ כיו"ר הוועדה לחינוך לבריאות של ISPID. הארגון עוסק בקביעת מדיניות, המלצות ודרכי פעולה להפחתת הסיכון למוות בעריסה בתינוקות ומבסס את עבודתו על מידע מדעי הנאסף בכל העולם, במטרה להנחיל ידע עדכני בנושא זה לכלל אנשי המקצוע, לארגונים ארציים ולציבור הרחב.

נושאים קשורים:  ד"ר ענת שץ,  מוות בעריסה,  בית החולים שערי צדק,  עמותת עתיד,  ISPID,  חדשות
תגובות