• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קורונה בישראל

"נוהל חרדה": קופות החולים יעניקו טיפולים פסיכולוגיים חינם לכל דורש

באגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות הוחלט להפעיל תכנית לטיפול בחרדה ובבעיות נפשיות עקב הקורונה - קופות החולים יעניקו שלושה טיפולים בני 45 דקות, בזום או בטלפון, ללא עלות לכל המעוניין בכך

בידוד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

ארבע קופות החולים אמורות להתחיל בימים הקרובים את הפעלת התכנית למתן טיפול נפשי על רקע משבר הקורונה. היא תופעל ב"זום" או בשיחת טלפון. פרטי התכנית גובשו לפני כשלושה חודשים באגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות. כך דיווח הבוקר בועז אפרת מוואלה.

נקבע שקופות החולים יעניקו שלושה טיפולים בני 45 דקות כל אחד ללא עלות לכל המעוניין בכך: לא יהיה צורך בהמתנה ארוכה לתור, גם לא באבחון ראשוני. הטיפול יינתן או בשיחת טלפון או בתמיכה מרחוק בפלטפורמות מאושרות לאבטחת מידע דוגמת "זום". עלות התכנית הוערכה ב-56 מיליון שקל עד 168.5 מיליון שקל והיא מיועדת ל-3%-1% מהאוכלוסיה, כלומר בין 88 אלף ל-266 אלף אזרחים.

מודל התכנית מתבסס על המודל הקיים פרי שיתוף פעולה בין משרד הבריאות לביטוח הלאומי בשם "נוהל חרדה" במצבי חשיפה לאירועי איבה, מלחמה או טרור. הנוהל גובש על ידי ראש האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, ד"ר טל ברגמן־לוי, מנהל המערך הקליני באגף, ד"ר אהוד ססר, מנהלת המחלקה לטראומה נפשית באגף, בלה בן גרשון, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, ד"ר צבי פישל ויו"ר החברה לפסיכיאטריה של הקהילה, ד"ר עידו לוריא.

מגבשי התכנית הסבירו: "חרדות מלוות כעת את כלל הציבור – מפני המחלה וגם כאלו הנובעות מהשלכותיהן של ההגבלות המשתנות מדי יום כמו הגבלות תנועה ואחרות; השלכות נפשיות נובעות מהפגיעה הכלכלית הקשה שניחתה על חלקים נרחבים באוכלוסיה וגם כאלו הנובעת משהות ממושכת בבידוד, בבתים, במוסדות דיור מוגן או במלוניות".

נושאים קשורים:  ד"ר צבי פישל,  חרדה,  מגיפת הקורונה,  טיפול פסיכולוגי,  חדשות,  ד"ר טל ברגמן־לוי,  ד"ר אהוד ססר,  ד"ר עידו לוריא,  קופות החולים,  קורונה
תגובות