• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ד"ר אריה אבני חשוד שזייף פנקסי חיסונים של ילדי גנים תמורת כסף

הרופא תועד על ידי חדשות ערוץ 13 מסביר לאם כיצד לזייף רישום בפנקס חיסונים תמורת אלף שקל והודה: "אני יודע שזה לא חוקי ואין לי שום בעיה – אמשיך לזייף" | משרד הבריאות בוחן את התלונות

ד"ר אריה אבני. צילום: מתוך "מהדורת השבת", ערוץ 13

משרד הבריאות בוחן תלונות נגד הרופא ד"ר אריה אבני והן הועברו לטיפול היחידה לדין משמעתי במשרד כדי לבחון צעדים נגדו. הסיבה: לפי התלונות הוא זייף פנקסי חיסונים. כך דווח אמש בכתבה של אריק וייס ששודרה במהדורת "חדשות השבת" עם הילה קורח בערוץ 13.

ד"ר אבני ידוע כמתנגד בולט לחיסונים ושמו נקשר בעבר ל"אירועים בעייתיים שונים". בין היתר ד"ר אבני מקדם עתה ברשתות החברתיות גם את רעיונות הקונספירציה סביב הקורונה ולדבריו, "הקורונה היא המצאה של הממסד".

בכתבה ששודרה תועד חותם על מסמכים מזויפים בתמורה לאלף שקל. בעבר הורשע פעמיים בעבירות משמעתיות, בשנת 2000 פוטר משירותי בריאות כללית, ננזף ורשיונו לעסוק ברפואה הותלה לחודש. בכתבה ששודרה אמר ד"ר אבני: "אני יודע שזה לא חוקי אבל אין לי בעיה עם זה. אמשיך לזייף".

הכתבה התייחסה למיזם של עמותת "מחוסגן" שבה מאוגדים מאות גני ילדים המבקשים לוודא כי הילדים הנרשמים אליהם מחוסנים. במסגרת פעילות העמותה התגלתה התרמית שביצע ד"ר אבני שהסכים לזייף פנקסי חיסונים תמורת אלף שקל.

אחת ממתנדבות העמותה הבחינה בפנקס חיסונים של ילד שרופא חתום עליו ובו שמספרי האצוות של החיסונים שצוינו בפנקס קיימים, אבל כולם פגי תוקף – חמש שנים לפני שהילד שהחזיק בפנקס החיסונים נולד. "היו שתי אפשרויות, סיפר נציג העמותה: האחת - שהילד לא חוסן מעולם והמספרים שהופיעו בפנקס החיסונים נלקחו מפנקס ישן; או שהילד חוסן בחיסונים פגי תוקף. הרופא שחתם עליו ידוע כמתנגד לחיסונים".

תחקירנית שנשלחה להיפגש עימו תיעדה במצלמה נסתרת מסביר כיצד למלא פנקס חיסונים ריק תמורת אלף שקל מבלי לבצע את החיסונים. עמותת "מחוסגן" שיגרה מכתב מפורט למשרד הבריאות בו פורטה השתלשלות האירועים.

בכתבה ששודרה אמר ד"ר אבני: "אני יודע שזה לא חוקי ואין לי שום בעיה. אמא שלי יצאה מאושוויץ. באושוויץ רצחו. מי שנותן חיסונים הוא בשבילי מנגלה. מהיום והלאה, מהרגע שתשדרו, אני אזייף כל דבר. מי שנותן חיסון פוגע בילד ואני לא מסכן אף ילד. אני מציל ילד מפוטנציאל של אוטיסט".

עורך דינו מסר בתגובה: "ד"ר אבני שיתף פעולה עם התחקיר כדי לחשוף לעיני הציבור כיצד מנסים להכשיל ולהשתיק רופאים המתנגדים לנסיונות לא חוקיים לכפות על הציבור הצגת מידע רפואי פרטי.

"לפי הצהרת משרד הבריאות מספטמבר 2019, ילד לא מחוסן הנמצא בגן איננו מסכן ילדים אחרים. הילדים חשופים תמיד לגורמי תחלואה בנוסף לגן, כדוגמת קניונים ומקומות צפופים נוספים. משרד הבריאות טוען שהמצב המשפטי לא מאפשר התניות שונות בחובת חיסון.

"התחקירנית התחזתה לאם שמסרבת לרשום את ילדה לגן בגלל הדרישה הפסולה והבלתי חוקית להצגת מסמכים רפואיים כתנאי לכניסה לגן. לעתים, פרטים אלה מועברים לגורם שלישי, כמו עמותת 'מחוסגן'. ד"ר אבני לכאורה הביע נכונות לסייע לאם במצוקתה, כמובן תוך הימנעות מביצוע כל עבירה.

"העמדת דרישות להצגת פנקס חיסונים בגנים והתניית רישום ילדים לגן בביצוע פעולה רפואית כלשהי, או בחשיפת נתונים רפואיים אישיים, בעידוד עמותת 'מחוסגן', כוללות מספר עוולות אזרחיות ואף עבירות פליליות, לכאורה. את זה ביקש ד"ר אבני לחשוף לציבור ושמח מאוד על ההזדמנות שניתנה לו לעשות זאת באמצעותכם".

נושאים קשורים:  ד"ר אריה אבני,  חיסונים,  פנקס חיסונים,  חדשות,  זיוף,  מתנגדי חיסונים,  עמותת מחוסגן
תגובות
אנונימי/ת
28.06.2020, 08:32

הבן אדם פשוט הזוי.
חיסונים הם אינם חובה עפ"י חוק, ולכן אף גן ציבורי אינו יכול להתנות חיסונים ברישום לגן. לגבי גנים פרטיים- מי שחושב שזה לא חוקי שיעתור לבג"צ. ובינתיים לא חייב לרשום את ילדו לאותו גן.
ואם ד"ר אבני אוחז באידיאולוגיה כל כך חזקה שמוכן לעבור על החוק, שיעשה את זה כבר ללא תשלום.
לגבות 1000 שקל ולומר שזה מתוך אידיאולוגיה .... לא מריח טוב במיוחד.

אנונימי/ת
28.06.2020, 13:35

אין צורך ללכלך אותו. הוא עושה את זה יפה מאוד לבד. בעצמו מודה שעובר על החוק.

אנונימי/ת
28.06.2020, 19:36

האם לא הגיע הזמן בו על מערכת הבריאות להיפטר מהמזיק ולשלול את רשיונו?

אנונימי/ת
28.06.2020, 21:35

האיש עוסק במרמה וזיוף...מסכן את הפונים אליו ועובר על חוד בריאות הצבור ...
מדוע עדיין לא נעצר...מדוע לא נשלל רשיונו??

28.06.2020, 21:48

מעשיו של ד"ר אבני לא רק ממיטים קלון על כלל הרופאים, אלא מהוים להערכתי עבירה פלילית, ויש איפה לא רק לשלול את רשיונו לעסוק ברפואה אלא להעמידו לדין באשמת זיוף, מרמה ולקיחת שוחד. נראה שעורך דינו מצדיק מעשים אלו בערכאה משפטית
אני קורא להסתדרות הרפואית בה אני חבר להגיש תלונה למשטרה

אנונימי/ת
29.06.2020, 01:30

ואיפה הפסיכיאטר המחוזי כשצריך אותו דחוף?
לשלוח את ד"ר הייד ומיסטר אבני להתכלות ויפה שעה קודם!

אנונימי/ת
02.07.2020, 00:41

איזה קשקוש משפטי ! ד"ר אבני שיתף פעולה עם התחקיר (לדברי עור הדין שלו) "שיתוף הפעולה" שלו התבטא בווידוי מלא על הזיופים שהוא מזייף בפנקסי החיסונים והודאה על 1000 השקלים שהוא גובה עבור הזיוף. אם הוא היה יודע שמדובר בעיתונאית הוא לא היה חושף את עצמו. בקיצור: עבריין מקומו בכלא ובודאי יש לשלול את רישיון הרופא שלו.

אנונימי/ת
02.07.2020, 03:02

רופא שמכנה רופאים וצוות סיעודי אחים ואחיות שמחסנים ילדים בשם הנאצי מנגלה
הוא חולה נפש פסיכופט מטורלל במקרה הטוב ופושע עבריין מכחיש שואה במקרה הרע

אנונימי/ת
04.07.2020, 12:22

בנתיים משרד הבריאות מברר מה קרה, במקום שישלול את רשיון הרופא שלו לאלתר. בנידה ויסתבר שהוא צודק וכל העולם טועה יוכל לקבל אותו חזרה עם התנצלות.

אנונימי/ת
04.09.2020, 04:33

לאור העובדה שכיום רודפים אחרי אנשים ומאבחנים אותם במעי רגיז בגלל צואתם הזמנית.. כזו שיש לכולנו.. לכולכם... רק הגיוני שיקום גאון אחד ויאמר שהמלך הוא עירום.

אחרי שמאבחנים אדם במעי רגיז קופת החולים אוהבת אותו עם ההגדרה הזאתי, וחוסמת אותו במחשב לבדיקות CRP ואחרות... מכאן ועד פספוס זיהומים ותמותה הדרך קצרה... הבעיה מתחילה הרופאים שאומרים להם שאין כאבים והם "לא מאמינים". מי שמאובחן במעי רגיז כדאי לו להזמין העתק של התיק הרפואי שלו. ונראה מה יגלה שם.

אנונימי/ת
04.09.2020, 04:35

דר' אבנרי מביא גישה שונה ומרעננת. יש גם לזה מקום. ללא ספק.

אנונימי/ת
04.09.2020, 09:29

דוקטור אבני ולא אבנרי. ואין בעיה עם גישה שונה. יש בעיה עם מעשים פליליים לכאורה כגון זיוף, ועוד בפרט שנגבה עבורם תשלום.

אנונימי/ת
05.10.2020, 23:51

הפליליות של המעשה נתונה בספק כל עוד מגדיר הפליליות (משרד הבריאות) הינו בעל עניין ישיר או עקיף בהפצת החיסונים. עניין גביית התשלום אכן מוזר.

אנונימי/ת
06.10.2020, 10:37

א. מי שבעל עניין בהפצת החיסונים אינו משרד הבריאות אלא חברות התרופות. משרד הבריאות לא מרוויח דבר על החיסונים, להפך , הוא מממן אותם.
ב. ההגדרה של זיוף מופיעה בחוק העונשין - סעיף 418 אם אתה מעוניין לדעת, ובטח שלא הוגדר על ידי משרד הבריאות , אלא על ידי המחוקק.

אנונימי/ת
06.10.2020, 11:08

עניין גביית התשלום ממש לא מוזר. מאז שלא מסתייע לו כל כך לעסוק ברפואה קונבנציונאלית, פנה לאפיקים אחרים כדי להתפרנס. אין כאן מה לחפש אידיאולוגיה או גישה שונה, כמו שמישהו ניסה לרמוז, כי אין כזו. זו אולי גישה שונה להרוויח כסף.
כל עוד זה לא כולל עבירה על החוק, זה לא שונה מאחרים העוסקים ברפואה אלטרנטיבית. ברגע שיש לכאורה עבירה על החוק - זה קצת בעייתי

אנונימי/ת
15.02.2021, 11:07

ד"ר אבני מתנגד לחיסונים לא מבחינה אידאולוגית אלא כדי לפרסם את עצמו וכך לגבות כסף עבור זיוף תעודות. זאת בושה שהוא נחשב עדיין לרופא בישראל. צריך להאשים אותו בגרימת מוות בכוונה תחילה כאשר אדם שלא התחסן בגללו, ונדבק בקורונה ונפטר.