• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

אדלשטיין התחייב: "אלחם שמערכת הבריאות תהיה ראשונה בחלוקת התקציב"

שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין הצהיר עם מינויו לתפקיד כי ישקיע את כל המשאבים כדי להיערך לגל קורונה שני והתחייב להעמיד את מערכת הבריאות בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל

שר הבריאות יולי אדלשטיין. "טעות חמורה בשיקול הדעת". צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות החדש, יולי אדלשטיין, ניצל אתמול (ב') את טקס חילופי השרים שנערך במשרד כדי להתחייב: "נשקיע את כל המשאבים לשם היערכות לגל השני של הקורונה". כמו כן אמר: "אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית".

אדלשטיין אמר עוד: "לרוב האנשים כאן זה ברור כבר שנים, אבל בחודשים האחרונים אני חושב שאין חולק על כך שמערכת הבריאות צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל. הביטחון הבריאותי נמצא בקו אחד עם הביטחון הלאומי שלנו. ישראל מובילה בהתמודדות עם הטרור, עם הסייבר ועוד; ישראל גם תוביל בהתמודדות עם נגיף הקורונה. יש את כל הנתונים שנוכל להוביל ברפואה".

בדבריו הדגיש אדלשטיין כי בכוונתו "להשקיע את כל המשאבים כדי להיערך נכון לגל קורונה שני, אם יבוא. אם נעשה את הדבר הנכון – גם אם לא יהיה גל שני - ההשקעה לא תרד לטמיון אלא תביא לשיפור מערכת הבריאות. אני רוצה לומר לכם כבר כאן ועוד טרם תחילת הדיונים על התקציב החדש – אלחם על כך שמערכת הבריאות תתייצב במקום הראשון בחלוקת העוגה התקציבית".

בהמשך הודה אדלשטיין לרופאים, לאחיות, למתמחים, לאנשי מערך בריאות הנפש, לעובדי המנהלה והמשק על עמדתם בחזית המלחמה "נגד יצור בלתי נראה אבל מסוכן פי כמה מאויבים ידועים. ללא מורא, נלחמתם למען כלל אזרחי ישראל. אתם לוחמי הבריאות שלנו, לוחמים לכל דבר. כעת מוטלת עלינו חובת ההוכחה, שנדע לתגמל אתכם על עבודתכם המסורה והקדושה". כמו כן, הודה לחברי הנהלת המשרד, מנהלי בתי חולים, מנכ"לי קופות החולים ולראשי האיגודים המקצועיים.

לשר היוצא ח"כ יעקב ליצמן אמר: "חטפת מתקפות רבות בתקשורת בתקופה האחרונה ואני אפילו לא נכנס לתוכן שלהן".

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי הגיב לדברי אדלשטיין: "ההבטחה של שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין במעמד חילופי השרים 'להילחם על כך שמערכת הבריאות תזכה במקום הראשון מבחינת סדרי העדיפויות בעוגה התקציבית' היא בשורה מצוינת למערכת ולחברה הישראלית כולה.

"מערכת הבריאות הישראלית חוותה במהלך שלושה עשורים מדיניות של ריסון תקציבי שהציבור חש בו ביום יום. יעידו על כך הגירעונות השנתיים של הקופות ושל בתי החולים. השקעה בחוסנה ובאיתנותה של מערכת הבריאות היא השקעה ישירה בבטחונם הבריאותי של תושבי המדינה. ההסתדרות הרפואית תהיה הראשונה לסייע לכל מי שיושיט יד למדיניות כזו".

פרופ' חגי איחל לשר החדש הצלחה בתפקידו והודה לו על המילים החמות כלפי הצוותים הרפואיים. לברכות לשר הנכנס הצטרף גם מנכ"ל המרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר סלמן זרקא, שמיהר להזמינו להתחיל את סיורו הראשון בבתי החולים ב"זיו" דווקא: "צעד חשוב שתהיה בו אמירה של דאגה לרפואת הפריפריה הצפונית".

נושאים קשורים:  יולי אדלשטיין,  שר הבריאות,  קורונה,  מערכת הבריאות,  חדשות
תגובות
19.05.2020, 12:01

קודם נראה אם לא יבטלו דמי הבראה למגזר האחיות. .

19.05.2020, 15:22

כל הכבוד לשר הבריאות החדש.מקווה שמלבד דיבורים יפים יהיו גם מעשים טובים.

אנונימי/ת
20.05.2020, 21:14

נו באמת...לך תאמין לפוליטיקאים!! אני לא מאמין למילה אחת מפיו הכל הבטחות ריקות חסרות שחר. מה רציתם שיאמר מה שהיה הוא שיהיה...כמובן שלא יאמר זאת! רק כאשר יחלה ראש הממשלה שיכניסו אותו למסדרון במקום הזקנה שלא מתייחסים אליה