• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

ב"פדה-פוריה" בוצעה החלפת קוצב לב בילד בן 11 וחייו ניצלו

הילד, שהובהל לבית החולים מחוסר הכרה, סבל מאירועים חוזרים של הפרעות קצב מסכנות חיים על רקע בעיה חשמלית מולדת | כשבחנו את הקוצב שהושתל כשהיה תינוק, התברר שהוא אינו עובד

הילד בן ה-11 ואמו ב"פדה-פוריה". צילום: דוברות בית החולים

רופאי מערך הלב במרכז הרפואי פדה-פוריה השתילו לאחרונה קוצב לב בילד בן 11, תושב הכפר טורעאן, לאחר שהתברר שקוצב הלב שהותקן לו כשנולד, הפסיק לפעול. בשיתוף פעולה מוצלח של הצוותים במספר מחלקות, הוא צונתר לקביעת קוצב חדש ועבר ניתוח לקיבוע השברים בלסת.

הילד הובהל לפני שבועיים למערך הלב של "פדה-פוריה" לביצוע צנתור בשל הפרעת קצב מסכנת חיים, לאחר שאיבד את הכרתו ונפל. ד"ר איברהים מרעי, מנהל היחידה להפרעות קצב במערך הלב, הסביר: "הילד סבל מאירועים חוזרים של הפרעות קצב מסכנות חיים על רקע בעיה חשמלית מולדת. כשבחנו את הקוצב, התברר שהאלקטרודות שהושתלו כשהיה תינוק נשברו והקוצב לא עובד. לכן, הכנסנו אותו לצנתור דחוף להתקנת קוצב זמני. הוא היה מורדם ומונשם במשך יומיים כדי להשתלט על הפרעות הקצב ולאפשר ללב ולגוף להתחזק".

שלושה ימים לאחר מכן עבר הילד ניתוח בלסתות. ד"ר עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסתות, סיפר: "בבדיקת סי.טי התברר שכתוצאה מהנפילה הילד סבל משלושה שברים בלסת התחתונה. בניתוח פעלנו להחזרת חלקי השברים למקומם וקיבועם על ידי פלטות מיוחדות לילדים" .

מספר ימים לאחר מכן, עבר הילד צנתור נוסף במהלכו הותקן לו קוצב (דפיברילטור) חדש. הצנתור בוצע על ידי צוות היחידה להפרעות קצב, בעזרתו של ד"ר בן אבי, מנתח לב-חזה. בשל גילו הצעיר של הילד, ד"ר בן אבי סייע לשתול את המכשיר מתחת לשריר ולא מתחת לעור כפי שמקובל במבוגרים.

לדברי ד"ר אמיר בר, מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים, "הילד עבר ימי אשפוז קשים, כולל הרדמה והנשמה, צנתורים וניתוח לקיבוע שברים בלסת. הוא התמודד עם זה בצורה מעוררת הערצה ולשמחתנו הוא מתחיל להתאושש, מרגיש קצת יותר טוב ואני מאמין שבתוך ימים ספורים יוכל לחזור לביתו".

נושאים קשורים:  קוצב לב,  צנתור,  מום מולד,  הפרעות קצב לב,  ד"ר איברהים מרעי,  ד"ר עימאד אבו אל נעאג',  ד"ר בן אבי,  ד"ר אמיר בר,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות