• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קנאביס רפואי

החוויה של הורים הנעזרים בקנאביס רפואי לטיפול בילדיהם

במחקר זה נמצא כי הורים רבים שנעזרו בקנאביס לטיפול בילדיהם העידו על תועלת רבה בטיפול, ולא התלוננו על עלות הטיפול או מורכבותו

10.05.2020, 16:44
יחסי ילדים והורים (צילום: אילוסטרציה)

הורים ברחבי ארצות הברית נעזרים בקנאביס רפואי לטיפול בילדיהם, לעיתים קרובות ללא הכוונה מקצועית. הורים אלה הפכו למומחים בתחום הקנאביס הרפואי ברמה גבוהה מרוב אנשי מערכת הבריאות.

החוקרים ביצעו מחקר מסוג תיאור מקרה, ותיארו את החוויה של הורים הנעזרים בקנאביס רפואי להקלה של התכווצויות ותלות. הנתונים שנאספו נותחו בצורה איכותנית לצורך זיהוי דפוסים ומגמות.

החוקרים תארו שבעה חלקים בחוויית ההורים: ״תגלית הקנאביס כתרופה״, ״הוראות לגבי מינון״, עלויות ותועלת של הקנאביס״, ״חוסר אמון בתעשיית התרופות״, ״התערבות פדרלית״, ״אלוהים וקנאביס״, ו-״שינוי תפיסה בחברה לגבי קנאביס רפואי״.

בחינת הנתונים שנאספו חשפה חוויה מורכבת הנובעת מגורמים שונים. הורים רבים דיווחו על תועלת מהקנאביס הרפואי, ולא הפריעה להם העלות שלו או אי הוודאות לגביו. גורמים פוליטיים וחברתיים השפיעו בצורה משמעותית על הסטיגמה והנורמליזציה של הקנאביס.

מקור: 

Ryan JE et. al (2020) Nursing Outlook DOI: 10.1016/j.outlook.2019.12.004

נושאים קשורים:  קנאביס רפואי,  תיאור מקרה,  מריחואנה,  אפילפסיה פדיאטרית,  סטיגמטיזציה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
14.06.2020, 23:03

מחקרים רבים עדיין מבוססים על
חוויה" או התרשמות ולא על פי מדדים אובייקטיביים ומדידים.
כשהתכשיר הנבדק הוא סם מעורר שיכול לייצר "שיפור במצב רוח/שינה" חיוני להבין האם התועלת מוכחת בהתוויה הרפואית לשמה נרשם .
הטענה של "העיקר שיותר טוב " היא בעייתית במטופלים עם מחלה שאינה חשוכת חיים. תכשירים רבים יכולים "לעשות טוב", אך אף הורה , מן הסתם, לא ייתן אלכוהול לילדיו, גם אם ישן טוב יותר לאחר מכן.
על אחת כמה וכמה חיוני הדבר במתן קנאביס בילדים, שכן הנזק לטווח ארוך, מבחינה קוגניטיבית ומיצוי יכולות מוחיות גובר עם עליה בכמות הנצרכת, במשך, ובוודאי בגיל התחלה צעיר (וזה כן מוכח !)
עדיין יש לטפל בתרופות מוכחות, ולשמור את הקנאביס למקרים העמידים בלבד, ולא ללכת שבי אחרי " תורה שבעל פה" ומידע חלקי ושגוי במצבו ברשתות השונות