קורונה בישראל

"מאוחדת" וצה"ל פיתחו עמדת בדיקות לקורונה מונגשת לנכים

העמדה הנגישה מאפשרת בדיקה ממוגנת גם לרתוקים לכסאות גלגלים ומבוססת על מערכת על-לחץ המאפשרת לצוות בתוכה להיות ללא ציוד מיגון אישי

עמדת הבדיקות הנגישה לנכים של "מאוחדת". צילום: שקד הראל

קופת חולים מאוחדת השיקה את עמדה נגישה המאפשרת בדיקה ממוגנת ומהירה גם לנבדקים בעלי מוגבלויות הרתוקים לכסאות גלגלים. העמדה הייחודית, יוזמה של רכז הנגישות הארצי של "מאוחדת", רון אייזן, נבנתה על פי כל כללי הנגישות ומאפשר עריכת בדיקות קורונה מבלי להטריח או לגרום אי נוחות לבעלי צרכים מיוחדים או מוגבלויות תנועה.

לתכנון ההנדסי וייצור העמדה הנגישה חברו מש״א (מרכז שיקום ואחזקה) והחט"ל (החטיבה הטכנולוגית ליבשה) באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל וחטיבת התפעול ב"מאוחדת". פרויקט נוסף שבוצע ב"מאוחדת" עם אט״ל (אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה) הוא "מגן דוגמים" - עמדת בדיקת קורונה המוצבת בפתחי הדלתות של מרפאות הקופה ומאפשרת לדוגמים לקיחת דגימה ביעילות ובמהירות מבלי לחשוף אותם לסכנת הידבקות.

סיגל רגב רוזנברג, מנכ"לית "מאוחדת" ודורית גולדמן, מנהלת מחוז מרכז של הקופה, ציינו כי מרגע שהתברר כי עמדות הבדיקה הממוגנות הקיימות יוצרות קושי לרתוקים לכסאות גלגלים, נרתמו צוות הנגישות ואנשי חטיבת התפעול בקופה לגבש פתרון יעיל, נוח וכזה שעומד בכל תקני הנגישות הבינלאומיים.

העמדה, שיוצרה במפעל הרכב של מש"א, מבוססת על מערכת על-לחץ המאפשרת לצוות בתוכה להיות ללא ציוד מיגון אישי כלל. ב"מאוחדת" ציינו כי ל"למיטב ידיעתנו, מדובר בעמדה הראשונה בעולם שבה בוצעה התאמת תכן והנגשת בדיקות לבעלי מוגבלויות". מפעל הרכב נרתם למשימה וייצר את העמדה בעבודה מאומצת סביב השעון.

נושאים קשורים:  קופת החולים מאוחדת,  נגישות,  נכים,  נגיף הקורונה,  צה"ל,  סיגל רגב רוזנברג,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות