חדשות

המרכז הרפואי שיבא דורג במקום התשיעי ברשימת בתי החולים הטובים בעולם

במקום הראשון בדירוג של "ניוזוויק" ניצב בית החולים מאיו קליניק בארה"ב | "איכילוב" במקום 34 בדירוג 50 בתי החולים הטובים ב-20 מדינות בעולם

בית החולים שיבא, תל השומר. צילום: דוברות "שיבא"

המרכז הרפואי שיבא בתל השומר דורג במקום התשיעי מבין 100 בתי החולים הטובים ב-20 מדינות בעולם, כאשר מהמקום ה-50 ומטה נמצאים עוד 50 מוסדות  וכל אלה דורגו למעשה במשותף במקום 50. ברשימה הזאת המרכז הרפואי תל אביב-איכילוב דורג במקום 34. אשתקד היה "שיבא" בדירוג הזה במקום העשירי.

את הדירוג פרסם אתמול (ב') Newsweek המשתף פעולה ביצירת דירוגים אלה עם חברת ניהול המידע האמריקאית Statista.

במקום הראשון "מאיו קליניק" ממינסוטה בארה"ב ואחריו "קליבלנד קלינק" בקליבלנד, מדינת אוהיו ובית החולים הכללי במסצ'וסטס, בוסטון. במקום הרביעי בית החולים בטורונטו, קנדה ובמקום החמישי בית החולים האוניברסיטאי שריטה בברלין.

מספטמבר ועד נובמבר האחרון נאספו נתונים והמלצות לצורך יצירת הדירוג. ההמלצות הוזמנו ממומחים בקהילה הרפואית העולמית וכן מתוצאות סקרי חולים על איכות הטיפול שקיבלו ומתוך אינדיקציות לגבי הביצועים הרפואיים בכל מוסד.

חברת סטטיסטה משתפת פעולה במיזם הזה עם חברת ביטוחי הבריאות האמריקאית "גיאו בלו". בנפרד הוכנה רשימה לפי סדר אל"ף-בי"ת של בתי חולים שמצטיינים בתחומי התמחות ספציפיים כמו מחלות לב או סרטן.

בדירוג המצטיינים ניתן לראות כי בית החולים בברלין הוא הגדול ביותר עם 3,011 מיטות. ב"שיבא" 1,990 מיטות וב"איכילוב" 1,300. ב"מאיו קליניק" 1,265 מיטות, ב"קליבלנד" 1,285, ב"מסצ'וסטס" 1,011 וב"טורונטו" 727 מיטות אשפוז. בתי חולים גדולים הם גם בית החולים האוניברסיטאי בהלסינקי, פינלנד (מקום 25 בדירוג) עם 2,546 מיטות ובית החולים במינכן (מקום 30) עם 2,058 מיטות. בבית החולים באסאן, דרום קוריאה, שדורג במקום 37, יש 2,935 מיטות.

מעניין לראות שברשימה נמצאים גם בתי חולים קטנים כמו בית החולים בבנגקוק עם 263 מיטות בלבד או בית החולים בפניקס אריזונה עם 276 מיטות ונורת' יורק בקנדה - 336. כל אלה ונוספים חולקים יחד את המקום ה-50 עד 100 עם ציון זהה.

נושאים קשורים:  בית החולים שיבא,  ניוזוויק,  איכילוב,  מאיו קליניק,  דירוג בתי חולים,  חדשות
תגובות