• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קורונה בישראל

משרד הבריאות יבצע בבתי הספר בדיקות סקר מדגמיות לחסינות מהנגיף

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, מעריכה: "בדיקות הסרולוגיה ייתנו תמונה רחבה יותר של מצב החסינות בקרב ילדים"

במוסדות חינוך רבים לא נשמרו ההנחיות המחייבות ובעיקר שימוש במסיכות. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

משרד הבריאות בוחן את הרעיון לבצע בדיקות סקר בבתי הספר ובאופן מדגמי. בסוף השבוע הגיעו לישראל הערכות הדרושות לבדיקות סרולוגיה, שיותר מתאימות לסקר זה כדי לקבל תמונה רחבה על מצב החסינות של ילדים לנגיף. יש כוונה להתחיל בכך כבר בימים הקרובים, מסרה הבוקר (א') ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי בראיון ל-ynet.

להערכת פרופ' סדצקי, "בדיקות הסרולוגיה ייתנו תמונה רחבה יותר של מצב החסינות בקרב ילדים, אך שיעור של אלה שפיתחו חסינות עדיין נמוך מאוד". עד כה הגיעו 250 אלף בדיקות סרולוגיות מתוך 2.5 מיליון שהוזמנו. משרד בריאות נערך להזמנת ערכות בדיקה נוספות.

עוד אמרה פרופ' סדצקי כי ההנחיות הנוגעות לילדי בתי הספר ברורות: לשמור על מרחק של שני מטרים, למקם את הילדים בכיתה במקום הנכון, לעטות מסיכות כשצריך, לשמור על היגיינה ולוודא שהילדים לא ייכנסו בבת אחת לבית הספר או ייצאו יחד להפסקה. עם זאת הביעה חשש שכיוון שהאחריות עוברת מהעוצר וההסגר לאחריות האישית של כל אחד ואחד, כולל ילדים ובני נוער, יהיה צורך בהטלת הגבלות נוספות.

כן הודיעה פרופ' סדצקי שהאחריות על ביצוע הבדיקות הועברה לקופות החולים. משרד הבריאות מסר כי מד"א מבצע עדיין בדיקות במוקדי התפרצות לפי הצורך ובבתי אבות וכן במתחמי "היבדק וסע" שעדיין פועלים. לא ברור כרגע אם יש גורם אחד שמרכז את תוצאות הבדיקות המתקבלות מהמעבדות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חסינות לנגיף,  ילדים,  בדיקות סרולוגיות,  פרופ' סיגל סדצקי,  משרד הבריאות,  בתי ספר,  קורונה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
03.05.2020, 15:19

החלטה הזויה ולא קשורה למציאות. ילדים מתים מפחד ממחטים, ההורים לא יאשרו לעשות בדיקות ללא נוכחותם. השטח כבר מוצף בהפחדות ווטסאפ שילד שימצא חולה יועבר לבידוד ללא הוריו. פשוט חוסר אחריות וחוסר חשיבה לעומק של משרד הבריאות. נוסף על כל הבלאגן שקיים רוצים גם לגרום לטראומה של כל הילדים וההורים בארץ? הורים רבים ששמעו על כך כבר מתכננים להשאיר את הילדים בבית.

אנונימי/ת
03.05.2020, 15:48

רואים שאתה לא מבין מהחיים שלך.
בדיקה סרולוגית לא יכולה לומר אם מישהו חולה (ברמה של חולה מדבק), אלא רק אם נחשף לוירוס.
זו יזמה נהדרת ודווקא רוב ההורים יהיו בעד.

אנונימי/ת
03.05.2020, 20:16

ואולי אתה לא מבין?
אם ימצאו נוגדנים, בטח ידרשו לעשות בדיקת PCR.

אנונימי/ת
03.05.2020, 22:38

על סמך מה החלטת שבטח ידרשו לעשות בדיקת PCR? לוקח זמן למערכת החיסון לפתח נוגדני IgG (לדוגמה, מי שרוצה לעשות בדיקת HIV, לפני בדיקת הקומבו, שהיא בדיקה לחלבון, היה צריך להמתין בערך חודשיים מהמגע האחרון). וזה מעבר לזמן שלוקח לאדם שלא הסתבך ל"התנקות" מהוירוס.
חוץ מזה, נגיד שיעשו בדיקת PCR, ויגלו מישהו חיובי ובכך ימנעו שידביק אחרים, מה בדיוק האסון בכך?

אנונימי/ת
05.05.2020, 10:55

איך אפשר להאמין לאשה הזאת שאומרת כל פעם משהו אחר והשקיפות - ממנה והלאה

אנונימי/ת
09.05.2020, 16:15

הילדים שלי לא "מתים מפחד" ממחטים , גם כשהיו קטנים . כל שנה מתחסנים נגד שפעת , אם נדרשו,חס וחלילה, לאינפוזיה בחדר מיון - לא היתה שום בעיה...לא בכי....לא כלום .

אנונימי/ת
05.05.2020, 13:27

הכותב הראשון צודק לגמרי. לא קל לארגן לקיחה המונית של דם מילדים. המבוגרים שביננו ודאי זוכרים את הפחד מזריקות הפוליו שנתנו בבתי הספר בשנות החמישים. הפחד הכי גדול היה של אלה שהשם שלהם התחיל באלף והיו לכן ראשונים בתור