• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
קורונה בישראל

איגוד רופאי הילדים מזהיר: ירידה ב-30% בשיעור החיסונים של פעוטות בגיל שנה

האיגוד לרפואת ילדים קורא להחזיר לפעילות את רפואת הילדים הבלתי דחופה ולפתוח את מוסדות החינוך: "בהשבתת גני הילדים, בתי הספר ורפואת הילדים הנזק עולה על התועלת"

תינוק לאחר חיסון. אילוסטרציה

שיעור הפעוטות המתחסנים בגיל שנה נגד חצבת, אדמת חזרת ואבעבועות רוח ירד ב-30%, ילדים עם מחלות כרוניות לא טופלו וניתוחים ופעולות מתוכננות נדחו. סגירת מוסדות החינוך הפחיתה את הפעילות הגופנית של הילדים, פגעה בהרגלי הלמידה ושיבשה את הרגלי השינה שלהם. אלו הפרעות ששיקומן יארך זמן רב והנזק במצב הנוכחי עולה על התועלת - כך מסר האיגוד הישראלי לרפואת ילדים.

פרופ' שי אשכנזי, יו"ר איגוד רופאי הילדים. "להקטנת שירותי הרפואה הבלתי דחופים יש תוצאות שליליות ברורות" (צילום: יח"צ)

בפנייה דחופה לשרי החינוך והבריאות קרא האיגוד בסוף השבוע לחזרה מבוקרת לשגרת הפעילות הרפואית במיוחד עבור ילדים וכן של מוסדות החינוך. בפנייה לשרים, עליה חתמו  ראשי האיגוד המזכ"ל פרופ' צחי גרוסמן והיו"ר פרופ' שי אשכנזי, נאמר: "ההשבתה הכמעט מלאה של רפואת הילדים הבלתי דחופה וסגירת מוסדות החינוך היו נכונים לשעתם, כאשר התחלואה והתמותה מקורונה עלו בעולם באופן תלול, אולם בשבועות האחרונים הצטברו נתונים מכיוונים שונים המצדיקים שינוי בהמלצות".

לדבריהם, "מספר הנדבקים בנגיף הקורונה, החולים הקשים ואלה המונשמים נמצא  במגמת ירידה. לשמחתנו, שיעור ההדבקה בילדים הוא נמוך ביותר והנמוך בכלל האוכלוסיה. בקרב הילד הנדבקים – מרביתם ללא תסמינים כלל ולא נצפו מקרים קשים.

"אין עדות לכך שילדים מפיצים את המחלה. מנגד, להקטנת שירותי הרפואה הבלתי דחופים יש תוצאות שליליות ברורות: שיעור הפונים לשירותי הרפואה המונעת פחת מאוד; שיעור המתחסנים בגיל שנה נגד חצבת-אדמת-חזרת-אבעבועות רוח ירד ב-30%; ילדים עם מחלות כרוניות לא טופלו וניתוחים ופעולות מתוכננות נדחו.

"סגירת מוסדות החינוך הפחיתה את הפעילות הגופנית של הילדים, פגעה בהרגלי הלמידה ואף שיבשה את הרגלי השינה שלהם, ואלו הפרעות ששיקומן יארך זמן רב. הנזק במצב הנוכחי עולה על התועלת".

לאור כל זאת קורא האיגוד לרפואת ילדים להחזיר לאלתר לפעילות את רפואת הילדים הבלתי דחופה ולפתוח את מוסדות החינוך. כל זאת בצורה מבוקרת: תחילה באזורים שאינם מוקדי התפרצות, תוך הקפדה על ריחוק פיזי וניטור ממוקד של התחלואה בקורונה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  חיסונים,  חצבת,  פרופ' צחי גרוסמן,  פרופ' שי אשכנזי,  מגיפת הקורונה,  חדשות
תגובות