• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה עולמי

גם ה-CDC ממליץ לאמריקאים לעטות מסיכות ביציאה למרחב הציבורי

בעוד ה-CDC מדגיש כי לא רק בעיטוש ושיעול - הנגיף מתפשט באוויר וכך מועבר מאדם לאדם, נשיא ארה"ב הודיע שאינו מתכוון לאמץ ההמלצה ולעטות מסיכה

תושב ניו יורק עוטה מסיכה לצד דוכן עיתונים. צילום: robert cicchetti/ שאטרסטוק

צוות של מדעני צמרת בכירים בארה"ב העביר בסוף השבוע לבית הלבן ממצאי מחקר לפיו נגיף הקורונה מתפשט באוויר לא רק בעיטוש או שיעול אלא גם "סתם בעת שאדם נושם ונושף בקרבת אדם אחר", ולפיכך מומלץ להורות לכל תושבי ארה"ב להשתמש במסיכות אף-פה כאשר הם יוצאים למרחב ציבורי ובכלל זה ל"קניות במכולת השכונתית הקרובה ביותר".

אלא שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך להפגין זלזול ובדיווח של "ניו יורק טיימס" נמסר כי הוא הכריז שזו רק המלצה ואין בכוונתו לעטות מסיכה, "כיוון שממילא איננו פוגש עתה ראשי ממשלות, נשיאי מדינות, דיקטטורים, מלכים, מלכות – מה שלא תקראו להם". עם זאת הדגיש כי מסיכות רפואיות צריכות להישמר לשימוש צוותים רפואיים בלבד.

אחד מחברי אותו צוות מדענים בעלי-שם, ד"ר הרווי פיינברג, לשעבר דיקן בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד ועתה יו"ר ועדת מומחים באקדמיה הלאומית האמריקאית, אמר ל-CNN כי הוא מתכוון להשתמש גם במסיכת פה-אף מאולתרת "כמו בנדנה או אפילו כובע גרב".

גם ה-CDC פרסם המלצה ל"כל האמריקאים לעטות מסיכות בעת שהם יוצאים למרחב הציבורי", אבל פרופ' אנתוני פאוצ'י, שהוא דמות מפתח ב"כוח המשימה של הבית הלבן" בנושא הקורונה ומי שעומד בראש המכון הלאומי האמריקאי למחלות מידבקות ואלרגיות, אמר כי "נושא המסיכות מצוי עדיין בדיון מעמיק".

ד"ר פיינברג אמר כי מחקר שנעשה בבית חולים בסין גם העלה כי הנגיף יכול להישאר באוויר זמן מה לאחר שרופאים ואנשי צוות רפואי המטפלים בחולי קורונה מסירים מעליהם את חליפות ההגנה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  דונלד טראמפ,  מסיכת מיגון,  קורונה,  מגיפה,  חדשות
תגובות