חדשות

פרס מפעל חיים הוענק לשרה אברבוך, מחלוצות תחום השיקום הקוגניטיבי

בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לרפואה פיזיקלית ושיקום הוענק הפרס ע"ש פרופ' חיים רינג למנהלת הוותיקה של המכון לריפוי בעיסוק בבית החולים לוינשטיין

מימין לשמאל, ד"ר נחום סורוקר, מנהל המחקר, המחלקה לשיקום נוירולוגי ב', ביה"ח לוינשטיין; שרה אברבוך ובני משפחת רינג

פרס מפעל חיים ע"ש פרופ' חיים רינג ז"ל הוענק לשרה אברבוך, מומחית בריפוי בעיסוק שניהלה במשך כ-20 שנה את המכון לריפוי בעיסוק בבית החולים לוינשטיין.

פרופ' רינג ז"ל שימש כמנהל המחלקה לשיקום נוירולוגי ג' בבית החולים לוינשטיין ונחשב בין עמודי התווך של הרפואה השיקומית בארץ וגם בעולם. בעבר גם עמד בראש איגוד השיקום בישראל והנשיא השני של ה-ISPRM - איגוד השיקום העולמי. בשנת 2008 נפטר פרופ' רינג בטרם עת ממחלה קשה.

הפרס על שמו מוענק בכנס השנתי של האיגוד הישראלי לרפואה פיזיקלית ושיקום והוא ניתן לאנשי מקצוע מובילים בתחום השיקום, חברי האיגוד, שתרומתם בתחום זה מוכרת כרבת ערך.

אברבוך, בעלת תואר ראשון בריפוי בעיסוק מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר שני בריפוי בעיסוק מאוניברסיטת ניו יורק, היא בין מפתחי תחום השיקום הקוגניטיבי, גידלה דור של מרפאות בעיסוק והדריכה סטודנטים רבים.

דרכה בבית החולים השיקומי לוינשטיין החל במחלקה לנפגעי ראש והיא היתה בין מייסדות האבחון והטיפול הקוגניטיבי-תפקודי לאחר פגיעות ראש, יחד עם מומחים נוספים. תחום זה התפתח בישראל במיוחד לאחר מלחמת יום כיפור. יחד עם פרופ' נעמי כץ וצוות מרפאות בעיסוק ובשיתוף פעולה עם פרופ' רחמני, נבנתה ערכת האבחון LOTCAי(Loewenstein Occupational Therapy Cognitive Assessment) וה-GLOTCA (הגירסה הגריאטרית) לשם בדיקת יכולות קוגניטיביות של מטופל. הבדיקות נחקרו ונבדקו תקפותן על אוכלוסיות רבות בכל העולם. כיום אלה הם כלי אבחון נפוצים ביותר בארץ ובעולם להערכת תפקודים קוגניטיביים בסיסיים.

בנוסף ייסדה אברבוך את מודל הטיפול הקוגניטיבי הרמדיאלי (המתקן) שלימים נקרא: The Retraining Model והוא כיום מודל משמעותי ביותר בתחום השיקום. דורות רבים של מרפאות בעיסוק למדו אותו ועם הזמן הוא הלך והתפתח.

בנוסף, שימשה אברבוך חברת סגל ומרכזת התחום הקוגניטיבי בחוג ללימודי ריפוי בעיסוק באוניברסיטת תל אביב ובהמשך גם במכללה החרדית בקריית אונו. היא העבירה קורסים ללימודי נוירו-פסיכולוגיה ושיקום קוגניטיבי והיתה מנחה בעבודות תזה רבות.

בכנס האיגוד שהתקיים לפני כשבועיים השתתפו כ-550 רופאים ומומחים בתחומי השיקום ומקצוענים בתחומי בריאות אחרים.

נושאים קשורים:  שרה אברבוך,  שיקום,  ריפוי בעיסוק,  פרס מפעל חיים,  חדשות
תגובות