• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
חדשות

משרד הבריאות יבטח זמנית בביטוחי בריאות את ילדי מהגרי העבודה

בעקבות עתירתו לבג"ץ של ארגון רופאים לזכויות אדם, יחדש זמנית המשרד את הביטוחים הרפואיים לילדי הזרים אולם יחריג חלק מהם | ועדה בין-משרדית תגיש החלטותיה העדכניות בנושא עד למרץ 2020

עובדים זרים בישראל וילדיהם. צילום: תומר נויברג/ פלאש 90

משרד הבריאות הסכים לשוב ולבטח רפואית חלק מילדיהם של מהגרי העבודה החיים בישראל, לאחר שחדל לעשות זאת בשנה שעברה. בדיון בבג"ץ לפני השופטים דפנה ברק-ארז, מני מזוז ויצחק עמית, בעקבות עתירת "רופאים לזכויות אדם" נגד משרד הבריאות, נמסר כי המשרד הסכים לחדש את הביטוחים הרפואיים עד שיוגשו מסקנותיה של ועדה בין-משרדית בראשות המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו, שתגבש מדיניות עדכנית בנושא זה ותציג אותה לבית המשפט, עד תחילת מרץ 2020.

בתגובתה לעתירה הודתה המדינה שלא רק שיקולים רפואיים מנחים אותה בבחינת הסוגיה אלא גם שיקולים הנוגעים למדיניות ההגירה של ישראל.

ההסדר לביטוח הילדים, המעוגן בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות מ-2001, יושם בשיתוף עם קופת חולים מאוחדת, שסיפקה את השירותים הרפואיים לקטינים. כך, הורי הילדים נדרשים לשלם 120 שקל בחודש לילד, או 240 שקל לשני ילדים ומעלה.

ד"ר זואי גוטצייט, מעמותת רופאים לזכויות אדם, הגיבה להחלטת בג"ץ: "אנו מברכים על החזרת המצב לקדמותו ביחס לילדיהם של מהגרי העבודה, אך מודאגים עדיין מהמשך ההחרגה של ילדים חסרי מעמד אחרים, שנולדו ומתחנכים בישראל וכעת נותרו ללא נגישות נאותה לשירותי בריאות. אנו מוטרדים מעצם הרעיון שבהקמת הוועדה, שתכריע בשאלת זכאותם של קטינים חסרי ישע לשירותי בריאות מתוך הפעלת שיקולים זרים שאינם קשורים לטובת הילדים ולבריאות הציבור".

נושאים קשורים:  ד"ר זואי גוטצייט,  פליטים,  עובדים זרים,  ביטוח בריאות,  משרד הבריאות,  בג"ץ,  חדשות,  "רופאים לזכויות אדם"
תגובות