חשיפה לקנאביס

השלכות של חשיפה לקנאביס בסמוך ללידה

החוקרים זיהו שינויים ממושכים בגמישות הלמידה של הנוירונים (synaptic plasticity) ורגולציה אפי-גנטית משובשת במודלים של חיות אשר נחשפו לקנאביס בסמוך ללידה

הריון ולידה (צילום: אילוסטרציה)

חשיפה לקנאביס בתקופה הסמוכה ללידה היא בעלת השלכות שונות בצאצא הנחשף. סביר להניח כי בעקבות התרחבות הלגליזציה והקבלה בחברה של הסם, ההימצאות של תוצאים מזיקים של חשיפה כזאת תגבר. על כן, חיוני להדגיש את ההשלכות המיידיות והממושכות של החשיפה לקנאביס בטרם ולאחר הלידה.

החוקרים זיהו שינויים ממושכים בגמישות הלמידה של הנוירונים (synaptic plasticity) ורגולציה אפי-גנטית משובשת במודלים של חיות אשר נחשפו לקנאביס בסמוך ללידה (נעשה שימוש בקנאבינואידים סינטטיים או במרכיבים פעילים של הצמח). בנוסף, נמצאו שינויים משמעותיים בהתנהגות החברתית ובתפקודים הניהוליים.

ממצאים אלו נתמכים על ידי נתונים אפידמיולוגיים המצביעים על תוצאים התנהגותיים דומים במהלך החיים של צאצאים של בני אדם אשר נחשפו לקנאביס במהלך ההריון.

כמו כן, החוקרים מצביעים על חשיבותן של שאלות אשר מתמהמהים לענות עליהן, בנוגע לנכונות המודל של חשיפה לקנאביס הסמוכה להריון, כמו גם על הצורך במדידת התוצאים כתלות במין וגיל במחקרים עתידיים.

מקור: 

Andrew F. Scheyer et al. (2019) Trends in Neurosciences doi: 10.1016/j.tins.2019.08.010

נושאים קשורים:  חשיפה לקנאביס,  הריון,  קנאביס,  מחקרים
תגובות