חדשות

התכנית להקמת בית חולים חדש בבאר שבע בשלבי אישור סופיים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תדון היום באישור השטח שעליו ייבנה קומפלס המרכז הרפואי החדש והגדול בישראל שיכלול 1,900 מיטות אשפוז

באר שבע. בית חולים נוסף ע"ש שמעון פרס

המועצה הארצית לתכנון ובנייה תתבקש היום (ג') לאשר תיקון טכני שיאפשר הרחבה לכיוון דרום-מזרח של האזור אליו יכולה העיר באר שבע להתפתח, ובשטח הזה מבקשת המדינה לבנות את קומפלקס בית החולים החדש ע"ש שמעון פרס וכן מתחם תעסוקה לחברות מתחומי הפארמה והביו-טק. אם יאושר התיקון, תופקד התכנית עוד החודש להתנגדויות במשך 60 יום הבאים ולאחר מכן יחל השלב הבא - הוצאת היתרי הבנייה.

לפי התכנית, בית החולים הנוסף לעיר באר שבע ולאזור הנגב יהיה על שטח בנוי של 400 אלף מ"ר וככזה יהיה הגדול ביותר בישראל: מתוכננות בו 1,900 מיטות, מהן 1,000 מיטות במחלקות אשפוז והיתר בבית חולים גריאטרי ובמרכז לבריאות הנפש וכן פעילות של בית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. לשם השוואה: ב"שיבא" בתל השומר, כיום בית החולים הגדול בישראל, 1,500 מיטות. במבנה המרכזי של בית החולים החדש יהיו עשר קומות ולידו עוד כמה מבנים של חמש עד שמונה קומות.

ynet דיווח כי על פי התכנית, בית החולים החדש ייבנה בכמה פעימות במשך כ-20-15 שנה. בשלב ראשון, לאחר אישור התכנית יפרסם משרד הבריאות מכרז לבניית בית חולים ציבורי לכ־500 מיטות בעלות משוערת של 1.5 מיליארד שקל. חלק מהמימון יגיע מתקציב המדינה וחלק במימון הגוף שיזכה במכרז. באחרונה פרסם משרד הבריאות "קול קורא" ועד כה הביעו עניין בפרויקט זה "אסותא", שירותי בריאות כללית, בית החולים הדסה ותאגיד שיבא. עוד נמסר כי בשטח שיוקצה לפרויקט יהיו 400-250 יחידות דיור לסגל הרפואי, לסטודנטים ולדיור מוגן.

יש לציין כי ההחלטה על הקמת בית חולים נוסף באר שבע היא בהתאם להמלצות שהוגשו באוגוסט 2014 למשרד הבריאות על ידי ועדה בראשות פרופ' ארנון אפק. הוועדה בחנה את הצורך בהרחבת שירותי הרפואה בנגב מתוך הנחה שעד שנת 2025 יחיו בנגב כמיליון איש. עוד קבעה אז הוועדה שיש גם להוסיף למרכז הרפואי סורוקה כ-300 מיטות אשפוז ל-1,000 שיש בו עתה. בדיווח נמסר כי משרד הבריאות איננו מוכן שבבית החולים החדש יהיה שר"פ.

נושאים קשורים:  בית חולים בנגב,  משרד הבריאות,  באר שבע,  המועצה הארצית לתכנון ובנייה,  חדשות
תגובות