חדשות

30% מחולי הלב האמריקאים נמנעים מלהתחסן נגד שפעת

למרות שהתחסנות שנתית מפני שפעת חשובה במיוחד לחולי לב כדי למנוע תחלואה מוגברת ותמותה, שיעור הנמנעים מחיסון לשפעת בארה"ב מגיע ל-65% בקרב לא-מבוטחים בביטוח רפואי

חיסון נגד שפעת. ירידה כללית באחוזי התחסנות, בעיקר בקרב קבוצות הסיכון בגילאי 65 ומעלה. צילום: אילוסטרציה

סוגיית ההימנעות מחיסון לשפעת מעסיקה גם את הקהילה הרפואית בארה"ב. בשבת הקרובה, בפילדלפיה, יחל הכנס המדעי השנתי של התאגדות רפואת הלב האמריקאית AHA אליו אמורים להגיע מכל העולם יותר מ-12 אלף קרדיולוגים. בכנס זה יוצג מחקר חדש שנעשה במרכז הרפואי Medstar Health בבולטימור והתמקד בצורך של חולי לב להתחסן מפני שפעת.

לקראת הכנס פורסמו אתמול נתונים ראשוניים מאותו מחקר. עורכי המחקר ציינו כי התחסנות שנתית מפני שפעת חשובה במיוחד לחולי לב כדי למנוע תחלואה מוגברת ותמותה.

בארה"ב, אחד מכל שלושה אנשים נמנע מנימוקים שונים מלהתחסן מפני שפעת והמצב הזה חמור במיוחד בקרב לא-מבוטחים בביטוחים רפואיים ואנשים עם הכנסה חודשית נמוכה שעקב כך נמנעים מלקבל טיפול רפואי וחוסכים מעצמם צריכת תרופות על בסיס קבוע.

עורכי המחקר ניתחו נתונים לגבי יותר מ-15 אלף איש ואישה בני 40 ומעלה שעברו בין 2008 ל-2015 התקף לב, שבץ או חלו במחלה הקשורה בכלי הדם של הלב, כולל חסימת עורקים כליליים. התברר שגם בקרב חולי לב מבוטחים, שיעור ההימנעות מהתחסנות שנתית מפני שפעת הגיע לכדי 30% ובקרב לא-מבוטחים ועם הכנסה חודשית נמוכה, השיעור עלה ל-65%.

ה-AHA קרא לקרדיולוגים ולרופאים בתחומי הרפואה הראשונית לנהל שיחה עם מטופליהם על חשיבות ההתחסנות מפני שפעת שיש לבצע לפני תחילת עונת השפעת. כמו כן יש לעודד כמה שיותר אנשים להימצא במעקב קבוע מיד עם תחילת עונת השפעת בארה"ב. הוצע שכל אדם שיגיע לרופא בקהילה יוכל לקבל ממנו מיד ובו במקום את החיסון.

נושאים קשורים:  מחלות לב,  חיסון נגד שפעת,  חדשות,  שפעת
תגובות