• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

באין ממשלה, של מי האחריות על תקציב ועדת הסל? תלוי את מי שואלים

נדחתה פנייה של ח"כים ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת בבקשה לדון בדחיפות בנושא תקציב ועדת סל התרופות | ח"כ משה גפני: "שמשרדי האוצר והבריאות יגיעו בעצמם לסיכום על התקציב"

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הודיע אמש (ד') כי לא ימהר לכנס את הוועדה לדיון בנושאים הנוגעים לתקציבי הבריאות ובכלל זה לתקציב ועדת סל התרופות לשנת 2020 וכי הוא ממתין שנציגי האוצר ומשרד הבריאות יגיעו בעצמם להסדר על סכום התקציב. "רק אם אראה שאין התקדמות בין הצדדים בהקדם", אמר ח"כ גפני, "אקרא להם להתייצב לדיון בוועדת הכספים ואז נדפוק על השולחן ונדרוש פתרון מיידי". כך מדווח הבוקר (ה') ב"ידיעות אחרונות".

בנוסף מדווח כי לנוכח העובדה שאין כיום ממשלה (אלא רק במעמד של ממשלת מעבר) והוועדה להרחבת סל התרופות לשנת 2020 תחל בעבודתה המעשית ביום א' מבלי לדעת מהי מסגרת התקציב העומדת לרשותה, פנו אתמול כמה ח"כים ליו"ר ועדת הכספים לקיים דיון דחוף בנושא. בפניות כינו הח"כים את המצב כ"שערוריה" וכן ש"האוצר מנצל את התקופה הנוכחית ומתנכל באופן ציני למערכת הבריאות".

הח"כים שפנו לכנס את הוועדה הם, לפי הדיווח: אורי מקלב (יהדות התורה),  איציק שמולי (עבודה-גשר), מיקי לוי (כחול-לבן) ואילן גילאון (המחנה הדמוקרטי). במקביל נעשתה גם פנייה ליו"ר הכנסת בנושא הזה.

ועדת הכספים מסוגלת לפתור את בעיית התקציב ולקבוע אותו עבור ועדת סל התרופות, אולם הדבר מחייב שתוגש בנושא הצעה מהממשלה ויינתן לכך אישור מיוחד מהיועץ המשפטי לממשלה.

נושאים קשורים:  ח"כ משה גפני,  תקציב ועדת סל התרופות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  ועדת הכספים של הכנסת,  חדשות
תגובות
25.10.2019, 12:49

מדינה שירדה מהפסים